  • 11. Data: 2009-10-21 21:52:15
    Temat: Re: parkowanie na terenie prywatnym a mandat
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Alek napisal:
    > Wiele z nich można wyciąć bez żadnych zezwoleń i w pełni legalnie.

    Tylko albo owocowe, albo niechronione male.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-10-21 21:52:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Ehm, sprzeciw. Sprobuj wyciac drzew na SWOIM terenie bez zezwolenia.

    Po pierwsze tu nie było mowy o drzewie a o jakichś szczątkach
    trawy czy czymś podobnym.
    Po drugie nie ma generalnego zakazu wycinania drzew.
    Wiele z nich można wyciąć bez żadnych zezwoleń i w pełni legalnie.

  • 13. Data: 2009-10-21 21:55:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nawet w doniczce? ;-)

    No jesli ten "kwiatek" okazalby sie np. cannabis indica, to mogloby byc
    ciekawie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2009-10-22 02:48:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof wrote:
    > Kwiatków z własnego ogródka też nie wolno zrywać? ;-)

    No to możesz się zdziwić.
    Podaruj dziewczynie przebiśnieg zerwany w twoim ogródku i przejdzcie się
    na romatyczny spacer, ktory może się skończyć bardzo nieromantycznie
    lżejszym portfelem.

  • 15. Data: 2009-10-22 06:34:58
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > No to możesz się zdziwić.
    > Podaruj dziewczynie przebiśnieg zerwany w twoim ogródku i przejdzcie się
    > na romatyczny spacer, ktory może się skończyć bardzo nieromantycznie
    > lżejszym portfelem.

    Jakieś podstawy? :)

    Pozdr

  • 16. Data: 2009-10-22 07:15:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    aMAN pisze:

    > heh zeby to jesszcze byla zielen to bloto na ktore pospadalo troche lisci z
    > drzewa i rosnie kilka krzewow.
    > Nie dowiedzieli sie . byli w innej sprawie i odjezdzajac zobaczyli moj
    > samochod i stwierdzili ze tak nie wolno

    Jeśli ktoś to rozjeżdża, to z zieleni robi się błoto....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2009-10-22 07:18:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Pozostaje mieć nadzieję, że ktoś, kto będzie to wysyłał do sądu będzie
    > mądrzejszy i nie przepuści tego wniosku o ukaranie, bo moim zdaniem
    > Strażnik nie ma racji. On zastosował przepisy o strefie zamieszkania, a
    > to co innego, niż teren prywatny. Na swoim prywatnym terenie mogą sobie
    > spokojnie własną zieleń niszczyć. Osoba trzecia, gdyby ją niszczyła
    > -hipotetycznie - też nie odpowiada z przepisów prawa o ruchu drogowym, a
    > po prostu za niszczenie zieleni zawartych w kodeksie wykroczeń. Ale w
    > mojej ocenie do ścigania takiego uszkodzenia zieleni należało by mieć

    Z jednej strony tak, z drugiej, to jednak przestrzeń publiczna.
    Wykładnia prawa w tym względzie jest niejednoznaczna. Z tego co się
    orientuję miało być to doprecyzowane w nowszych przepisach, ale nie wiem
    czy tak się stało... Prywatny to może być Twój ogródek, tu przestrzeń
    jednak jest publiczna, ponieważ mieszka tam większa ilość osób.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2009-10-22 07:36:25
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości

    > Prywatny to może być Twój ogródek, tu przestrzeń jednak jest publiczna,
    > ponieważ mieszka tam większa ilość osób.

    Od ilu osób teren prywatny zmienia się w przestrzeń publiczną?

    Pozdr
    K.

  • 19. Data: 2009-10-22 09:17:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof wrote:

    > Jakieś podstawy? :)

    Ustawa o ochronie przyrody

    Art. 127. Kto umyślnie:
    2) narusza zakazy obowiązujące w stosunku do:
    e) roślin, zwierząt lub grzybów objętych ochroną gatunkową,
    - podlega karze aresztu albo grzywny.

  • 20. Data: 2009-10-22 09:39:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    aMAN wrote:

    > heh zeby to jesszcze byla zielen to bloto na ktore pospadalo troche
    > lisci z drzewa i rosnie kilka krzewow.
    > Nie dowiedzieli sie . byli w innej sprawie i odjezdzajac zobaczyli moj
    > samochod i stwierdzili ze tak nie wolno

    ale stoisz na terenie zielonym i kropka