  • 1. Data: 2002-02-18 09:57:32
    Temat: paragrafy na monopol ZE?
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Sytuacja wyglada tak. W duzym miescie powstaje nowe osiedle domow
    jednorodzinnych. Jednak czesc z nich nie ma dostepu do drogi publicznej
    (wiem, powinny, ale faktycznie nie maja, bo gmina nie wykupila jeszcze
    terenu - osobna historia). W zwiazku z tym zaklad energetyczny nie moze
    poprowadzic kabla tak, jak to przewidywal plan. Mieszkancy wymyslili inne
    rozwiazanie - poprowadzenie go przez ich prywatne dzialki (3) i inne grunty
    nalezace do gminy. Na to jednak ZE nie chce sie zgodzic, bo nie lubi
    prowadzenia sieci przez prywatne grunty. W zwiazku z tym 20 dzialek, w tym
    juz wykonczone i zamieszkale domy, pozostaje faktycznie bez pradu.

    Teraz pytanie. Czy istnieja jakies paragrafy (konkretnie), by takie
    wykorzystywanie monopolistycznej pozycji przez ZE zaskarzyc. Normalnie
    poszedlbym do konkurencji, ale ta niestety nie istnieje. W gruncie rzeczy
    che postraszyc osobe podejmujaca decyzje niezadowoleniem jej przelozonych w
    razie rozpoczecia jakiegos postepowania, ale nie wykluczam niczego.

    Pozdrawiam,

    Slawek

  • 2. Data: 2002-02-21 10:33:08
    Temat: Re: paragrafy na monopol ZE?
    Od: "kotewka" <k...@w...pl>

> [...]
    przelozonych w
    > razie rozpoczecia jakiegos postepowania, ale nie wykluczam niczego.

    Prawdopodobnie nic nie wskóracie.
    Energetyka nie poprowadzi kabla po terenie do którego nie będzie miała
    w przyszłości dostępu (bądź być może nie będzie miała).
    Konkurencja - gdyby była - też tego nie zrobiła.

    Kotewka
    k...@w...pl