  • 1. Data: 2002-08-18 22:35:45
    Temat: paczka
    Od: "olShaq" <o...@p...gazeta.pl>

    Witam.
    Taka sytuacja: Umawiam się z gościem przez internet co do kupna przeze mnie
    od niego towaru, aby wysłał mi towar paczką za pobraniem. Jeżeli w paczce
    nie będzie tego co trzeba, lub rzecz uszkodzona, czy mam jakiekolwiek prawo
    ubiegać się o zwrot pieniędzy?

    --
    Piotr Olszewski 'olShaq'
    olshaq (at) walbrzych (dot) org

  • 2. Data: 2002-08-18 23:53:21
    Temat: Re: paczka
    Od: Marcin 'Igor' Wieczorek <i...@g...pl>

    On Mon, 19 Aug 2002 00:35:45 +0200, olShaq <o...@p...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > nie będzie tego co trzeba, lub rzecz uszkodzona, czy mam jakiekolwiek prawo

    Prawo oczywiście masz... ale jeśli coś będzie nie tak to szanse na odzyskanie
    pieniędzy raczej niewielkie. Najczęściej bardzo trudno jest udowodnić,
    że w paczce przyszło coś czego nie zamawiałeś lub coś uszkodzonego.
    Możesz próbować zażądać komisyjnego otwarcia paczki na poczcie ale
    z opowiadań internetowych znajomych wiem, że ciężko to wyegzekwować
    (poczta baaardzo niechętnie się na cos takiego godzi). Poza tym
    możliwości jest niewiele niestety...

    Marcin 'Igor' Wieczorek
    i...@g...pl

  • 3. Data: 2002-08-19 00:20:28
    Od: "bielen2k" <b...@p...onet.pl>

    Komisyjnie tylko jeśli paczka została uszkodzona podczas transportu przez
    poczte, wtedy można otworzyć komisyjnie, inaczej się nie zgodzą.

    pozdrawiam,
    bielen2k

  • 4. Data: 2002-08-19 06:33:59
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik bielen2k <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ajpdbr$6hj$...@n...tpi.pl...
    > Komisyjnie tylko jeśli paczka została uszkodzona podczas transportu przez
    > poczte, wtedy można otworzyć komisyjnie, inaczej się nie zgodzą.

    sprobuj firma kurierska - oni sie zgadzaja, ale chyba trzeba sie pofatygowac
    do siedziby gdzies w twojej okolicy. stolica bylo OK. ale oczywiscie kase
    musisz wplacic wczesniej, ale jest zamrozona do czasu wyjasnienia sprawy na
    koncie sedytora (czyli tak czy tak - zarabiaja... :). ale sprawdzic czy
    rzecz jest dobra czy uszkodzona - marne szanse, raczej sprawdzaja zgodnosc
    zawartosci z listem spedycyjnym.

    Adam

  • 5. Data: 2002-08-19 09:13:14
    Od: "AK" <k...@g...com.pl>

    > Komisyjnie tylko jeśli paczka została uszkodzona podczas transportu przez
    > poczte, wtedy można otworzyć komisyjnie, inaczej się nie zgodzą.

    Odbierałem kilka paczek na poczcie i zawsze się zgadzali.

    AK