  • 1. Data: 2002-08-18 19:07:36
    Temat: Prosze o pomoc
    Od: "leszek" <l...@h...pl>

    Dwa lata temu zakończyłem działalność w spółce cywilnej z bratem. Teraz
    okazało się że pozostały jeszcze jakieś nie rozliczone lizingi ( duża kwota
    wraz z odsetkami). W chwili obecnej prowadze działalność też w spółce
    cywilnej ale w innej branży i z innymi osobami.
    Moje pytanie: czy jeśli będę musiał zapłacić tamte zaległości to komornik
    będzie mógł zająć konto obecnie prowadzonej działalności, bo osobiste
    rozumiem, że tak.

  • 2. Data: 2002-08-18 20:35:25
    Temat: Re: Prosze o pomoc
    Od: "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl>

    Dług jest twoim długiem /wraz z bratem/. Konta nowej spółki komornik nie
    bedzie mógł zając /chyba że dostanie sądową klauzulę p-ko nowej spółce/.
    Bedzie za to mógł zająć twój udział w spółce. Zyski itp.
    WD

  • 3. Data: 2002-08-18 21:13:47
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 21:07:36 +0200, leszek wrote:

    > Dwa lata temu zako?czy?em dzia?alno?ae w spó?ce cywilnej z bratem. Teraz
    > okaza?o si? ?e pozosta?y jeszcze jakie? nie rozliczone lizingi ( du?a
    > kwota wraz z odsetkami). W chwili obecnej prowadze dzia?alno?ae te? w
    > spó?ce cywilnej ale w innej bran?y i z innymi osobami. Moje pytanie: czy
    > je?li b?d? musia? zap?aciae tamte zaleg?o?ci to komornik b?dzie móg?
    > zaj?ae konto obecnie prowadzonej dzia?alno?ci, bo osobiste rozumiem, ?e
    > tak.

    Konto wspolne wspolnikow nowej spolki - nie,
    (art 863 par 3 kodeksu cywilnego)

    Ale moze zajac twoje wierzytelnosci i np nakazac wszystkim wspolnikom, aby
    wyplaty, ktore mialy byc dokonane na twoj rachunek byly wplacane
    na konto komornika.
    (896 kodeksu postepowania cywilnego)

    Moze takze zajac prawa przysugujace ci na wypadek wystapienia spolki lub
    jej rozwiazania.
    Skutek tego bedzie taki, ze jezeli przez 6 miesiecy bedzie prowadzona bezskuteczna
    egzekucja z twoich ruchomosci, bedzie mozna (niejako w twoim imieniu) wypowiedziec
    twoj udzial i egzekwowac z uzyskanego w ten sposob majatku
    (art 870 kodeksu cywilnego)

    --
    Wojciech

  • 4. Data: 2002-08-18 21:32:25
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Sun, 18 Aug 2002 22:35:25 +0200, Wojciech Drewniak wrote:

    Ooooooops,
    kurcze jakos tak bezczelnie nalozylem sie na twoje dwie odpowiedzi
    sorry, wyslalem to przy odpaleniu poczty (bez sprawdzenia czy ktos juz
    pisal, mea culpa)

    --
    Wojciech

  • 5. Data: 2002-08-19 04:53:03
    Od: "agadave" <a...@s...pl>

    Jako wspolnik spolki cywilnej odpowiadasz solidarnie ze pozostalymi
    wspolnikami za zobowiaznia:
    a) powstale w okresie kiedy byles wspolnikiem w tej spolce, tj. od dnia
    zalozenia [wstapienia przez Ciebie], do dnia wystapienia [rozwiazania -
    chyba ze nie rozwiazano/nie wsytapiles tej spolki - to ze zmieniles brazne,
    niczego nie zmienia, jesli pozostala 'stara spolka'];
    b) calym majatkiem - niezaleznie co gdzie kiedy weszlo [w zasadzie];

    o nadaniu klauzyli itd, to kwestie procesowe; materialnoprawnie odpowiadasz
    calascia tego co masz [z malymi wyjatkami];

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-08-19 20:36:32
    Od: "leszek" <l...@h...pl>

    Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia