    From: allegrowy żuczek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: oszustwo allegro - paranoja
    Date: Mon, 22 Nov 2010 19:42:19 +0100

    witam, od czasu do czasu kupuje coś sobie na allegro, czasem zdarza się
    oszust, ale myślałem że wielki brat Alegro czuwa, więc ostatnio kiedy
    zostałem oszukany na drobno kwotowym zakupie (poniżej 100zł) prosiłem o
    pomoc Allegro, bo sprzedawca na początku kłamał a potem urwał kontakt
    (oczywiście wystawiłem negatywny komentarz za który oczywiście sprzedawca w
    rewanżu wystawił swój)
    Allegro na początku było miłe i jakby samo rwało się do pomocy, po czym
    stwierdziło że nic zrobić nie może i jeśli czuję się oszukany to powinienem
    zgłosić sprawę policji, więc poprosiłem przynajmniej o usunięcie negatywa
    dla mnie jako że został wystawiony niezgodnie z ich regulaminem, na co
    dostałem odpowiedź że tego zrobić nie mogą bo oni sami nie potrafią
    stwierdzić czy ich regulamin w tej sprawie został naruszony i tylko policja
    lub niezawisły sąd może to zweryfikować i jeśli to zrobi to oni komentarz
    usuną (oczywiście dostarczyłem im niezbite dowody na to że sprzedawca to
    oszust, kłamie i komentarz wystawił w rewanżu, ale to nie miało żadnego
    znaczenia) i od tego momentu zaczęła się jazda!!!

    krótko streszczę szczegóły: otrzymałem towar niezgodny z umową, nie dostałem
    na towar żadnej gwarancji a powinna być 3letnia (sprzedawca twierdzi że
    paragon jest gwarancją), ja by tego było mało to jeszcze towar został
    wysłany paczką ekonomiczną zamiast zamówioną priorytetową (różnica w cenie i
    czasie dostawy) a sprzedawca w mailu informującym o wysłaniu towaru ostrzega
    że nie przyjmuje reklamacji jeśli kurier nie sporządzi protokołu uszkodzenia
    bądź niezgodności (protokołu nie było bo kurier mnie nie zastał i odebrał
    ktoś inny a ja nie jestem w stanie oczekiwać go 7dni w tygodniu od rana do
    wieczora, czekałem kilka dni na priorytet.
    Problem prawdopodobnie polega na tym że ja jestem żuczkiem z kilku
    dziesiętnym stażem a sprzedawca z kilu tysięcznym, czyli duży może więcej!

    Jazdę zaczęło allegro, na początku odpowiedziami typu że oni nie mają
    kompetencji, oni nie mogą, oni nie wiedzą, ale szybko zaczęli mnie
    terroryzować spamem o uzupełnienie obowiązkowych danych kontaktowych (nie
    mam telefonu więc nie mogę go podać, a teraz zrobili jakieś zmiany że
    telefon jest obowiązkowy) i nie pomogły odpowiedzi z wyjaśnieniami, dzień w
    dzień przez tydzień otrzymywałem tego samego maila i wysyłałem tą samą
    odpowiedź, w końcu zaczęli grozić zawieszeniem konta, więc im odpisałem ze
    jeśli im się nie podobam to niech rozwiążą ze mną pisemnie umowę zgodnie z
    prawem, i jakoś się odczepili (nie wiem na jak długo)

    sprawę oszustwa zgłosiłem na policję, ale i tam widocznie się to bardzo nie
    spodobało, bo dzisiaj odwiedził mnie osobiście policjant (normalnie jak w
    centrum miasta kogoś mordują to nie przyjadą, a tu do zabitej dechami wiochy
    przez błotniste niedroża przyjechali bo sprawa bardzo pilna nie wiedzieć
    dlaczego) i co się dzieje, zaczyna mi wmawiać że jednak do oszustwa nie
    doszło, bo towar otrzymałem, to nic że niezgodny z umową, to nic że bez
    gwarancji, to nic że zostałem oszukany na kosztach przesyłki, w pewnym
    momencie tej bezsensownej rozmowy policjant zaczął mi wmawiać że to ja
    jestem oszustem (nie mam pojęcia dlaczego), chyba celem tej wizyty było to
    żeby agresora rozmiękczyć tak żeby pewnie wycofał oskarżenie, albo
    przygotować do wycofania zgłoszenia jako bezpodstawne, w każdym razie wezwać
    mnie nie chciał bo sprawa pilna i żebym mu jakieś dane (które powinien
    dostać od allegro) wysłać melem.

    I teraz widać w jakim to kraju żyjemy, pewnie policja sprawę umorzy bo
    stwierdzi że oszustwa nie było, sprzedawca mi kasy nie odda, allegro mi kasy
    nie odda bo nie będzie wyroku skazującego, na dokładkę pewnie zawiesi mi
    konto, a policja pewnie mnie oskarży o oszustwo i wsadzi do kicia do czasu
    aż wybiją mi z głowy donosicielstwo na wielkich tego świata, jakąś pałą
    pewnie też mi się dostanie. I tak to wygląda nasze państwo prawa, oraz
    bezpieczeństwo zakupów na allegro.

    pozdrawiam tych co dotrwali do końca tego długiego posta, bo mi ze złości
    tak trzęsą się ręce że ledwo go napisałem,
    allegrowy żuczek.