    From: "Tibia" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: oskarżenie prywatne a przedawnienie
    Date: Wed, 14 Jul 2004 20:14:52 +0200

    Witam Grupę,

    Mam takie pytanie, czy osoba wnoszaca oskarżenie prywatne tuż przed upływem
    rocznego terminu przedawnienia wszczyna postępowanie gdy oskarżony nie
    otrzymał oskarżenia?
    Osoba złożyła pismo i ponformowała mnie o tym ...mailem już po upływie roku.
    Wniesienie przeze mnie oskarżenia (riposty) byłoby juz przedawnione.

    Czy jednak oskarżenie wniesione przeciwko mnie będzie skuteczne, dotychczas
    nie otrzymałem żadnego pisma z Sadu (nie to że nie obierałem).

    Co decyduje (jaka czynność) o tym że postępowanie ma bieg, czy wystaczy że
    ta osoba złożyłą oskarżenie w rocznym terminie, czy jakaś czynność Sądu, czy
    poinformowanie przez Sąd oskarżonego?

    Wielkie dzięki za odpowiedź

    Tibia