  • 1. Data: 2006-10-30 10:38:17
    Temat: oprogramowanie oem (raz jeszcze) - zakup
    Od: ">> shap" <s...@o...pl>

    Witam!
    Wiem, że problem oprogramowania jest często poruszany na tej grupie, ale nie
    znalazłem odpowiedzi na pytania:

    Czy zakup (faktura VAT) komputera z systemem MS WinXP Pro, gdzie komputer to
    skrzynka plus wnętrzności(płyta all in one, procesor, napęd fdd) upoważnia
    mnie do legalnego korzystania z takiego oprogramowania, gdy zmodernizuję ten
    komputer o nowszą płytę, procesor, napędy itd.?

    Czy zakup (faktura VAT) myszki z systemem MS 2000 Pro (kiedyś była mozliwość
    takiej sprzedaży, teraz MS wycofal się z tego) upowaznia mnie do legalnego
    korzystania z takiego oprogramowania, gdy ta myszka nie jest podłaczona do
    komputera? Gdzie nakleić naklejkę potwierdzająca oryginalność, na myszce (
    ;-)?

    pozdrawiam, jacek s.

  • 2. Data: 2006-10-30 14:06:12
    Temat: Re: oprogramowanie oem (raz jeszcze) - zakup
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

> [...]
    > fdd) upoważnia mnie do legalnego korzystania z takiego oprogramowania,
    > gdy zmodernizuję ten komputer o nowszą płytę, procesor, napędy itd.?

    Nie, chyba ze plyta jest wymieniana w ramach gwarancji. Zreszta XP OEM
    ma i tak iluskrotna aktywacje, a pozniej trzeba sie tlumaczyc...

> [...]
    > do legalnego korzystania z takiego oprogramowania, gdy ta myszka nie
    > jest podłaczona do komputera? Gdzie nakleić naklejkę potwierdzająca

    Praktycznie tak, obowiazuje Cie licencja OEM taka na jakiej zakupiles
    oprogramowanie. Co do naklejek to IMHO nie powinno sie jej naklejac
    nawet na obudowie, bo przeciez czasami trzeba obudowe wymienic i co
    wtedy? M$ dosle nowa naklejke?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    Oprogramowanie dla rolnictwa

  • 3. Data: 2006-10-30 15:04:49
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):
> [...]

    BTW M$ wycofal sie z tego i teraz OEM mozna kupic sam, bez jakichkolwiek
    czesci.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2006-10-30 23:57:46
    Od: ">> shap" <s...@v...pl>

    > BTW M$ wycofal sie z tego i teraz OEM mozna kupic sam, bez jakichkolwiek
    > czesci.
    chmmm... to przeczy zasadom oem (sprzedaży ze sprzętem komputerowym),
    wynikałoby z tego, że zniknie droższa wersja box... ;-)

  • 5. Data: 2006-10-31 07:34:56
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik ">> shap" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
    > chmmm... to przeczy zasadom oem (sprzedaży ze sprzętem komputerowym),
    > wynikałoby z tego, że zniknie droższa wersja box... ;-)

    Teraz wersja OEM to wersja do "samodzielnego montażu" czyli jak mawiał Adam
    Słodowy "zainstaluj se sam" ;-)

  • 6. Data: 2006-10-31 07:38:25
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    ">> shap" <s...@v...pl> wrote in message
    > chmmm... to przeczy zasadom oem (sprzedaży ze sprzętem komputerowym),
    > wynikałoby z tego, że zniknie droższa wersja box... ;-)

    Bo teraz OEM mozesz kupic, pozniej "wyprodukowac" zestaw komputerowy i ten
    OEM na nim zainstalowac
    czyniac z tego zestawu "licenced device". BOXy przynajmniej win xp mozesz
    sobie dowolnie wiele razy
    instalowac na roznych sprzetach, wazne aby przy instalacji na nowym, sys
    znikal ze starego.
    BTW BOX powinien zniknac z wersji win vista, bo jak juz wczesniej, w innym
    watku pisalem i sprawdzilem to 2x
    bo ktos mi zarzucal ze przytaczana EULA jest z wersji OEM, no wiec ten win
    vista BOX daje uzytkownikow
    mozliwosc tylko _jednorazowego_ przeniesienia licencji na inny komputer,
    przypomne ze w win xp moza
    to robic dowolna ilosc razy. Dziwne to podejscie MS, tym bardziej ze zmiana
    plyty glowej = zmiana komputera
    wg systemu aktywacji windowsa, a jak ktos wyda 400$ na win vista ultimate to
    moze chcialby zmieniac sobie
    te plyty glowne np. raz na pol roku.
    Na koniec dodam ciekawostke ze najnowszy symulator MS (gra komputerowa) MS
    Flight Simulator X rowniez
    wymaga aktywacji online i przywiazuje sie do sprzetu na ktorym jest
    aktywowany, przy czym mozna go aktywowac
    tylko 2x - tj. na dwu roznych konfiguracjach sprzetowych, co w przypadku gry
    komputerowej jest kuriozum.
    Jak widze co robi MS to az mi sie chce zawolac Billl Gates wroc i wyslij
    Steva Ballmera na zielona trawke.

    Daniel