  • 1. Data: 2006-10-30 09:59:39
    Temat: oprogramowanie OEM - a instalacja na innym komputerze...
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich !!! Mam pytanko, a raczej wątpliwości co do pewnych kroków
    związanych z instalacją oprogramowania. Otóż mam komputer, ktory wcześniej był
    moim prywatnym sprzętem, a teraz został wpisany do ewidencji środków trwałych
    mojej jednoosobowej firmy... Oprogramowanie na ten że sprzęt zakupiłem już na
    firmę (system operacyjny, antywiryus itp). W zasadzie nic więcej mi nie
    potrzeba, oprócz jakiegoś edytora tekstu... Tak się złożyło, ze posiadam akurat
    oryginalnego WORDA w wersji OEM... Stary bo stary, ale na moje potrzeby do
    napisania pisma urzędowego nic innego nie jest potrzebne... Program ten został
    zakupiony ładne kilka lat temu z komputerem którego już nie posiadam, wiadomo
    komputer był modernizowany i w końcu nic ze starych rzeczy nie zostało oprócz
    oprogramowania. I teraz rodzi się pytanie, czy mogę zainstalować taki program na
    firmowym komputerze?? Plyta jest oryginalna z certyfikatem autentyczności,
    niestety trudno mi będzie znaleźć fakture z przed 8 lat... ;/ Prosze o
    odpowiedź... :)

    Maciej C

  • 2. Data: 2006-10-30 10:24:01
    Od: ">> shap" <s...@o...pl>

> [...]
    > trudno mi będzie znaleźć fakture z przed 8 lat... ;/ Prosze o odpowiedź...

    Oprogramownaie oem firmy MS jest scisle powiązane ze sprzętem komputerowym i
    jest nierozerwalna częścią całości. Dlatego w świetle warunków użytkowania
    programów oem firmy MS, programu tego nie możesz zainstalować na innym
    komputerze i używac go. Praktycznie jest ono bezwartościowe...
    jacek s.

  • 3. Data: 2006-10-30 11:17:37
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 11:24:01 +0100, >> shap napisał(a):

> [...]
    > programów oem firmy MS, programu tego nie możesz zainstalować na innym
    > komputerze i używac go. Praktycznie jest ono bezwartościowe...

    Chyba że masz notebooka ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2006-10-30 11:43:05
    Od: ">> shap" <s...@o...pl>

    > Chyba że masz notebooka ;-)

    Fakt, było cos takiego, że możesz używac oprogramowania dodatkowo na
    komputerze przenosnym, jeżeli coś tam... Ale szczegółów nie przypominam
    sobie...

    jacek s.

  • 5. Data: 2006-10-30 14:03:16
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

> [...]
    > warunków użytkowania programów oem firmy MS, programu tego nie możesz
    > zainstalować na innym komputerze i używac go. Praktycznie jest ono

    Z tym ze powyzsze najczesciej tyczylo sie systemow Windows sprzedawanych
    w wersjach OEM. Dodatkowo sprawe utrudnia fakt, ze sama licencja OEM
    chocby na przestrzeni ostatnich 5 lat zmieniala sie kilkukrotnie.

    Rada dla watkotwórcy: Przeczytac licencje, bo moze miec inne zapisy niz
    obecne OEMki, a chwilowo nie posiadam niczego OEM z przed 8 lat zeby
    sprawdzic. Lub zainstaluj OpenOffice2. W dwojce poprawiono wszystkie
    bolaczki wersji 1.1. Open Office jest teraz gdzies na poziomie Worda XP.
    IMHO dopiero pojawienie sie M$Office 12 znowu pogłębi przepaść miedzy
    pakietami...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    Oprogramowanie dla rolnictwa

  • 6. Data: 2006-10-30 14:26:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maciek C" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > trudno mi będzie znaleźć fakture z przed 8 lat... ;/ Prosze o odpowiedź...

    Generalnie nie.
    Licencja OEM upoważnie ci dą używania oprogramowania tylko na tym komputerze
    z którym program został zakupiony.
    Znika sprzęt, program do wyrzucenia. Dlatego licencjie OEM są tańsze niż
    FULL.

  • 7. Data: 2006-10-30 16:37:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Witam wszystkich !!! Mam pytanko, a raczej wątpliwości co do pewnych
    > kroków związanych z instalacją oprogramowania. Otóż mam komputer, ktory
    > wcześniej był

    Zainstaluj OpenOffice, będziesz miał edytor, arkusz i wiele więcej, bez
    umartwień co, kiedy i jak możesz używać.

  • 8. Data: 2006-10-30 19:30:21
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zainstaluj OpenOffice, będziesz miał edytor, arkusz i wiele więcej, bez
    > umartwień co, kiedy i jak możesz używać.

    teraz trochę zmieniły się zasady licencji OEM.
    Teraz jest ona sprzedawana do samodzielnego montażu i nic w niej nie ma o
    tym, że jest związana z konkretnym urządzeniem

  • 9. Data: 2006-10-30 20:38:41
    Temat: Re: oprogramowanie OEM - a instalacja na innym komputerze...[OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ei50p3$t3b$1@nemesis.news.tpi.pl Przemyslaw Osmanski

    > Lub zainstaluj OpenOffice2. W dwojce poprawiono wszystkie bolaczki wersji
    > 1.1. Open Office jest teraz gdzies na poziomie Worda XP.
    Oj nie, rzekłbym, że nawet do W2000 dużo mu brakuje, szczególnie w bardziej
    zaawansowanych zastosowaniach.
    Ale jest coraz lepszy, fakt.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-10-30 21:26:50
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > Fakt, było cos takiego, że możesz używac oprogramowania dodatkowo na komputerze
    przenosnym, jeżeli coś tam... Ale szczegółów nie
    > przypominam sobie...

    ... jeśli kupująć, w okresie promocji, wersje OEM Office 2003 Profesional
    dokupisz do niej Software Assurance w ramach jednej z licencji grupowych
    dostepnych dla firm przy wiekszych zamowieniach.

    ____