  • 1. Data: 2002-09-15 22:41:36
    Temat: oprogramowanie kupiona za granica
    Od: "MaJsZaK" <f...@p...onet.pl>

    Witam, jestem nowy na tej grupie, wiec prosze o wyrozumialosc...
    Tutulem wstepu dodam, ze jestem studentem zamierzajacym rozpoczac wlasna
    dzialalnosc gospodarcza. Uslugi teleinformatyczne, min. tworzenie programow
    za pomoca C++ Buildera firmy Borland. Aktualna wersja 6.0 kosztuje ok.
    4,5tys zl (tylko ta wersja upowaznia mnie do sprzedazyprogramow). I tutaj
    kilka pytan:
    1) Zalozmy, ze kupie Buildera teraz, jako osoba fizyczna, pozniej bede
    uzywal go jako "firma" do tworzenia programow i ich sprzedazy. Nie ma tutaj
    przeciwaskazan prawnych (oczywiscie lepiej byloby kupic pozniej, na "firme",
    aby odliczyc VAT, ale pomijam oplacalnosc takiej inwestycji...)?
    2) Moge szukac oferty sprzedazy wersji 5.0, przypuszczalnie tanszej. Jakich
    dokumentow mam wymagac od sprzedajacego, aby nie bylo problemow z licencja?
    3) Moge kupic Buildera 5.0 w USA, za pomoca aukcji intenretowych w cenie ok.
    400$ + 40$ przesylka. Zdecydowanie taniej... W opisie aukcji jest
    zaznaczone, ze formularz rejestracyjny jest czysty, program nie byl
    rejestrowany w Borlandzie. Pelna dokumentacja, pudelko itp... Jesli uda mi
    sie odebrac paczke z USA bez oplacania cla (np. dzieki zaznaczeniu "GIFT" na
    przesylce), to czy moge legalnie uzywac tego programu?
    4) Jesli jednak clo bedzie wymagane, jaka jest przypuszczalnie jego
    wysokosc?

    Pozdrawiam, i z gory przepraszam za malo formalny jezyk...
    --
    <<- MaJsZaK ->>

  • 2. Data: 2002-09-18 14:01:58
    Temat: Re: oprogramowanie kupiona za granica
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

    Ad. 1 nie ma, wnosisz przedmiot aportem do firmy

    Ad.2 powinna wystarczyć umowa kupna, ale gdy wchodzi do tego pkt.1 to nawet
    nic

    Ad. 3 tak

    Ad.4 tego nie wiem

    pozdrawiam