  • 1. Data: 2004-05-03 08:58:17
    Temat: opłaty przy kupnie mieszkania na rynku wtórnym
    Od: "mattatiah" <m...@o...pl>

    Jeżeli kuouje mieszkanie na rynku wtórnym ile musze zapłacić opłat
    dodatkowych: podatek itp.
    Czy ma znaczenie zę to mieszkanie ma ksiegę wieczystą i jest miało wpis do
    niej - obecny właściciel ma kredyt na nie?

    A jezeli ja sprzedaję mieszkanie to ponoszę jakieś koszty?

    pzd Beata

  • 2. Data: 2004-05-03 09:44:56
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "mattatiah" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli kuouje mieszkanie na rynku wtórnym ile musze zapłacić opłat
    > dodatkowych: podatek itp.

    Mieszkanie spoldzielczo wlasnosciowe bez ksiegi:
    taksa notarialna 550 zł + 0.25 % od nadwyzki pow 60 tysiecy+ 22% VAT od sumy
    podatek od czynnosci cywilno prawnych 2% wartosci mieszkania
    wypisy aktu notarialnego ok 7 zl za strone (jak bierzesz kredyt to ok. 100
    zl)
    wpisowe do spoldzielni- zalezy od spoldzielni maks to chyba 1500 zl

    Mieszkanie wlasnosciowe z ksiega i spoldzielczo wlasnosciowe z ksiega
    taksa 1100 zł +0,5 % od nadwyzki pow 60 tys + 22% VAT od sumy
    podatek 2%
    oplata sadowa od 1- 1,5 % wartosci mieszkania (zwykle ok. 1,4 %)
    wypisy aktu ok 100 zl
    wpisowe do spoldzielni w przypadku mieszkania spoldzielczego z kw.

    Jak widzisz ksiega wieczysta podnosi koszty zakupu mieszkania.
    Sam wpis w dz IV nie podnosi kosztow zakupu mieszkania.

    Jako sprzedajaca nie ponosisz zadnych kosztow.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 3. Data: 2004-05-03 10:19:38
    Od: "mattatiah" <m...@o...pl>

    > Mieszkanie wlasnosciowe z ksiega i spoldzielczo wlasnosciowe z ksiega
    > taksa 1100 zł +0,5 % od nadwyzki pow 60 tys + 22% VAT od sumy

    sumy tzn tej "taksa 1100 zł +0,5 % od nadwyzki pow 60 tys "?

    > podatek 2%
    > oplata sadowa od 1- 1,5 % wartosci mieszkania (zwykle ok. 1,4 %)

    czyli płacę 2 % + te 1,4% od wartości?

    Bo oni juz mają księgę wieczystą na to mieszkanie, czy będziemy musieli
    zakładać nową, czy tylko zmieniać ten wpis w dz IV ?
    bo te oplaty ok 1,4 % to jest od założenie tej księgi tak? Oni mieli to
    mieszkanie na kredyt , my też chcemy je wziąć na kredyt.

    Beata

  • 4. Data: 2004-05-03 19:26:50
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    > sumy tzn tej "taksa 1100 zł +0,5 % od nadwyzki pow 60 tys "?

    dokladnie

> [...]

    > bo te oplaty ok 1,4 % to jest od założenie tej księgi tak? Oni mieli to
    > mieszkanie na kredyt , my też chcemy je wziąć na kredyt.

    Ksiega zakladana jest na nieruchomosc, a nie na wlasciciela.
    Po zakupie mieszkania bedzie wykreslony stary wlasciciel, Ty
    zostaniesz wpisana jako nowa wlascicielka i w dz IV zostanie
    wpisana hipoteka. Za to wszystko placi sie jedna stawke
    wlasnie te 1, 4 %.

    Gdyby mieszkanie nie mialo ksiegi, a przy kredycie musielibyscie
    ja zalozyc to zalozenie, wpis wlasciciela i hipoteki kosztowalby tyle samo.

    Jak chcesz znac koszty co do grosza to zadzwon do notariusza, u ktorego
    bedziesz miala akt notarialny zakupu mieszkania i zapytaj o koszty.

    pozdrawiam
    deni

  • 5. Data: 2004-05-03 20:31:33
    Od: "mattatiah" <m...@o...pl>