  • 1. Data: 2008-11-05 21:36:03
    Temat: Re: opłata za studia a fair play
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mok pisze:

    > Jeszcze jedno pytanko.

    A jakie było pierwsze ???

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 2. Data: 2008-11-05 21:37:35
    Temat: opłata za studia a fair play
    Od: mok <m...@o...eu>

    Jeszcze jedno pytanko.
    Jak człowiek przestanie chodzić na studia to i tak będzie skrupulatnie
    naliczany do końca danego roku na kasę. No i do tego momentu to jest
    jeszcze zrozumiałe.

    Ale co wtedy, gdy wewnętrzne ustalenia określają, że student nie będący
    na np. na 3 ćwiczeniach z danego przedmiotu nie ma już możliwości jego
    zaliczenia ? Niech dwóch czy 3 wykładowców wymyśli coś takiego i po 3
    nieobecnościach nie mamy teoretycznie szans na przejście dalej ( no
    mniejsza już o liczby - chodzi o zasadę ).
    No i rzecz w tym, że z jednej strony sami wykluczają z dalszej nauki, a
    z drugiej kaskę oczywiście naliczają.

    Czy nie ma na takie zagrywki jakiegoś bata ?
    A może to jest ok ? Jak myślicie ?

  • 3. Data: 2008-11-05 21:46:55
    Od: mok <m...@o...eu>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > A jakie było pierwsze ???

    Tak w sumie to bez znaczenia !!!

  • 4. Data: 2008-11-05 22:19:19
    Od: "Bzyko" <t...@i...pl>

    > Tak w sumie to bez znaczenia !!!

    Jak to k*..a bez znaczenia ?! ;-)

  • 5. Data: 2008-11-06 00:41:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mok wrote:
> [...]
    > z drugiej kaskę oczywiście naliczają.
    >
    > Czy nie ma na takie zagrywki jakiegoś bata ?

    opłaty są semestralne. Więc płacisz za bieżacy semestr. Za następny już
    nie zapłacisz bo nie ma podstaw, nie będziesz już studentem i nie
    uzyskasz wipsu na następny semestr.
    Nie płacisz za to, że zaliczysz, tylko za możliwość uczęszczania i
    wysłuchania zajęć.
    Z zajęć w środku semestru nikt cię wyrzucić nie ma prawa.
    Sprawa zaliczeń i warunków tych zaliczeń to oddzielna historia.
    Przecież nikt cię pod karabinem nie trzymał, że nie mogłeś przyjść na
    zajęcia. Skoro warunkiem zaliczenia jest obecność to trzeba klej do
    stołka przykleić i na zajęciach być.

  • 6. Data: 2008-11-06 05:43:52
    Od: mok <m...@o...eu>

    Użytkownik witek napisał:

    > Nie płacisz za to, że zaliczysz, tylko za możliwość uczęszczania i
    > wysłuchania zajęć.

    Jesteś pewien, że tak skonstruowana jest ta umowa ? Pytam, bo nie wiem.
    Uczęszczam na studia tylko i wyłącznie dla 'papierka', więc taka umowa
    jest dla mnie niekorzystna.

    > Skoro warunkiem zaliczenia jest obecność to trzeba klej do
    > stołka przykleić i na zajęciach być.

    To też mnie właśnie zastanawia. Czy nieobecność może zablokować
    możliwość wzięcia udziału w egzaminie. No pewnie może, ale czy na pewno.

  • 7. Data: 2008-11-06 07:27:40
    Od: gacek <g...@w...pl>

    mok wrote:

    > Jesteś pewien, że tak skonstruowana jest ta umowa ? Pytam, bo nie wiem.
    > Uczęszczam na studia tylko i wyłącznie dla 'papierka', więc taka umowa
    > jest dla mnie niekorzystna.

    lol. a to nie ty powinieneś wiedzieć jak wygląda twoja umowa i twój
    regulamin studiów?

    bo wiesz... różne szkoły mają różne...

    gacek

  • 8. Data: 2008-11-06 08:06:32
    Od: mok <m...@o...eu>

    Użytkownik gacek napisał:

    > lol. a to nie ty powinieneś wiedzieć jak wygląda twoja umowa i twój
    > regulamin studiów?

    Może i powinienem, ale nie do końca o to chodzi.

    > bo wiesz... różne szkoły mają różne...

    Dlatego ciekaw jestem, czy czasem nie regulują tego jakieś bardziej
    odgórne przepisy. Nie znam się na prawie zupełnie - po prostu ta
    zagrywka ( bardzo popularna ) wydaje mi się nie fair. No i pytam, czy
    jest w 100% legalna.

  • 9. Data: 2008-11-06 09:12:38
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Jesteś pewien, że tak skonstruowana jest ta umowa ? Pytam, bo nie wiem.
    > Uczęszczam na studia tylko i wyłącznie dla 'papierka', więc taka umowa
    > jest dla mnie niekorzystna.

    a pozniej sie dziwic ze jest nadprodukcja "magistruff"

  • 10. Data: 2008-11-06 09:26:09
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 6 Lis, 09:06, mok <m...@o...eu> wrote:

    > Może i powinienem, ale nie do końca o to chodzi.

    A potem sie ludzie dziwia ze niby magister a taki glupi.

    Moze jednak zajrzyj do tej umowy i sprawdz na jakiej zasadzie placisz
    za studia. Bo cos mi sie wydaje ze podpisujesz ja z uczelnia a nie z
    wykladowca. On moze sobie mowic ze jak panie nie bede nosily podwiazek
    do nie zdaja. I co z tego?