  • 1. Data: 2007-02-22 15:59:55
    Temat: omyłkowa zamiana liczników energii alektrycznej
    Od: ".ppp." <f...@w...pl>

    Witam.
    od jakiegoś czasu (kilkanaście miesięcy lub dłurzej) miałem zamieniony
    licznik energii elektrycznej z sąsiadami.
    (Pomyłka w biurze elektrowni z numerami liczników)
    Czyli ja dostawałem i płaciłem rachunki za prąd sąsiadów.
    A za mój prąd przychodziły rachunki do nich.

    Było to chyba na moją korzyść finansową, bo sąsiadów często nie było i
    dostawałem niskie rachunki.
    Wczoraj dopiero dopatrzono się pomyłki.

    Jak teraz powinna wyglądać sprawa od strony finansowej z rozliczeniem
    płatności za prąd?

    Na moją korzyść byłoby, gdzyby nie doszło do żadnego wyrównania.

  • 2. Data: 2007-02-22 16:07:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .ppp. napisał(a):

    > Na moją korzyść byłoby, gdzyby nie doszło do żadnego wyrównania.

    A jak byłoby "sprawiedliwie" i uczciwie? Może być zwrócił różnicę
    sąsiadom? Byłoby najszybciej.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-02-22 16:25:48
    Od: ".ppp." <f...@w...pl>

    > A jak byłoby "sprawiedliwie" i uczciwie? Może być zwrócił różnicę
    > sąsiadom? Byłoby najszybciej.

    Z sąsaidami nie mam wogóle kontaktu bo studiują nie wiem nawet gdzie i wcale
    nie zamieżam ich naciągać.Tylko uważam, że elektrownia powinna pokryć ich
    straty.

  • 4. Data: 2007-02-22 17:52:48
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > nie zamieżam ich naci?gać.Tylko uważam, że elektrownia powinna pokryć ich
    > straty.

    Najprawdopodobniej do ciebie przyjdzie faktura z wyrównaniem. O ile
    "wiadomo" to mogą wyrownac maksymalnie za 3 lata wstecz, pozostale
    naleznosci są przedawnione.

    A sąsiedzi dostaną identyczny papier, ale z nadplatą. Kasy pewnie nie
    dostana ... chyba, ze ostro beda walczyc. A nadplata zostanie im
    zaliczona na poczet przyszlych naleznosci. Byc moze, jesli nadpłata nie
    pokryje calego roku, to dostana zwrot automatycznie ? Ale znajac
    pazernosc zakładu to raczej zaliczą im na przyszłosc. W kazdym razie nie
    dawaj sąsiadom zadnych pieniedzy, bo oni nie sa zadną stroną w twoich
    rozliczeniach z ZE.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/