  • 1. Data: 2009-07-13 11:14:15
    Temat: omijanie zus a prawo umowy miedzynarodowe?
    Od: "jan kowalski" <0...@g...pl>

    Ponieważ zus to nie podatki, to chyba tu a nie na pl.soc.prawo.podatki.

    Jak wygląda faktycznie kwestia prawna:
    http://zlikwidujzus.com/metoda-na-obni%BFenie-sk%B3a
    dek-zus-n230.htm

    "Odprowadzaj swoje składki ubezpieczeniowe w UK i nie płać ZUS w Polsce.

    Prosta procedura i minimalny koszt obsługi w przejściu na Brytyjski system
    ubezpieczeń, skłania coraz więcej Polaków do opłacania składek ubezpieczenia w
    Wielkiej Brytanii.

    PODSTAWA PRAWNA:
    Podjęcie pracy na etacie na rzecz społki w UK, zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM RADY
    (EWG) NR 1408/71 z dnia 14 czerwca 1971 r. daje każdemu Przedsiębiorcy
    gwarantowane, całkowite wyłączenie z polskiego systemu ubezpieczenia w ZUS.

    Czyli: W sytuacji, gdy osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę w Wielkiej
    Brytanii prowadzi swoją działalność gospodarczą w Polsce, podlegać będzie pod
    ustawodawstwo tego państwa, na terytorium którego wykonuje pracę najemną -
    czyli brytyjskiego."

  • 2. Data: 2009-07-13 11:18:38
    Temat: Re: omijanie zus a prawo umowy miedzynarodowe?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jan kowalski pisze:
> [...]
    > ustawodawstwo tego państwa, na terytorium którego wykonuje pracę najemną -

    Dzięki uprzejmości niejakiego Michała dysponuję opinią polskiego
    ZUSu, potwierdzającą powyższe.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-07-13 11:35:55
    Od: "jan kowalski" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Dzięki uprzejmości niejakiego Michała dysponuję opinią polskiego
    > ZUSu, potwierdzającą powyższe.

    Możesz troszkę rozwinąć?
    Masz to w formie elektronicznej i możesz przedstawić, czy forma papierowa (i
    ew. możnaby ładnie poprosić cię o skan)?

  • 4. Data: 2009-07-13 11:40:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jan kowalski pisze:

    > Możesz troszkę rozwinąć?
    > Masz to w formie elektronicznej i możesz przedstawić, czy forma papierowa (i
    > ew. możnaby ładnie poprosić cię o skan)?

    Temat tej opinii wraca jak bumerang :) Mam ją w domu w formie PDFa.
    Napisz do mnie na maila (wytnij co trzeba), to wieczorem wyślę.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-07-15 08:18:50
    Od: "jan kowalski" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Temat tej opinii wraca jak bumerang :) Mam ją w domu w formie PDFa.
    > Napisz do mnie na maila (wytnij co trzeba), to wieczorem wyślę.

    Dziękuję

  • 6. Data: 2009-07-15 09:27:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Temat tej opinii wraca jak bumerang :) Mam ją w domu w formie PDFa.
    > Napisz do mnie na maila (wytnij co trzeba), to wieczorem wyślę.

    No tak, ale chyba zbieg tytulow do ubezpieczen w PL i UK, a ewidentnie
    fikcyjne umowy o prace, podczas ktorych delikwent udaje, ze pracuje w UK (i
    nawet wynajmuje tam jakis kat pokoju) a w rzeczywistosci prowadzi firme w PL
    to chyba druga sprawa i tutaj - jesli sie pojawi orzecznictwo - to nie
    bedzie ono tak przychylne...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-15 14:40:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > to chyba druga sprawa i tutaj - jesli sie pojawi orzecznictwo - to nie

    Fikcyjne jak fikcyjne. Można mieć umowę w UK i wykonywać ją w Polsce.

    --
    Liwiusz