  • 1. Data: 2004-12-13 12:54:42
    Temat: oferta alkoholi na stronie sklepu a brak koncesji
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Witam,

    Znajomy ma dość ciekawy problem.

    Chce na swojej stronie internetowej umieścić ofertę alkoholi. Nie ma jednak
    koncesji więc sprzedaż (fakturowanie) dokonywana byłaby przez firmę taką
    koncesję posiadającą.

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy takie rozwiązanie jest realne? Czy w
    ogóle można sprzedawać alkohol przez Internet? A jeśli nie to jaka jest
    granica pomiędzy prezentacją oferty a sprzedażą ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-12-13 16:55:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > Chce na swojej stronie internetowej umieścić ofertę alkoholi. Nie ma
    jednak
    > koncesji więc sprzedaż (fakturowanie) dokonywana byłaby przez firmę taką
    > koncesję posiadającą.

    Zaczyna mi to pachnieć firmactwem. czyli Twój znajomy sprzedaje, ale jego
    znajomy fakturuje? To jest zabronione. Ale wystarczy, że na stronie będzie
    napisane, że tamte towary sprzedaje inna firma. Cudze oferty handlowe już
    zamieszczać wolno. A i pośredniczyć przy przesyłaniu zamówień. Ale wówczas
    Twój znajomy musi być na prowizji u tamtego gościa oczywiście. To by
    przeskoczył.

    > Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy takie rozwiązanie jest realne? Czy w
    > ogóle można sprzedawać alkohol przez Internet? A jeśli nie to jaka jest
    > granica pomiędzy prezentacją oferty a sprzedażą ?

    A to inna sprawa. Już ktoś tu o to pytał. Są dwa problemy. Jeden poważny, to
    jest brak możliwości weryfikacji, czy zamawiający jest pełnoletni. Tego nie
    umiem przeskoczyć przy przesyłce paczką. Drugi to fakt, ze zezwolenie opiewa
    określone miejsce.

    Każdy z tych problemów z osobna rozwiązać się da. Można wysyłać w imieniu
    firmy kuriera, który upewni się co do wieku odbierającego. Można wysyłać
    paczką, traktując na bazie kodeksu cywilnego, że miejscem transakcji jest
    miejsce powierzenia profesjonaliście do przewozu (miejsce wydania). Ale
    obydwu na raz się raczej spełnić nie da.

    Jak wyślesz kurierem, to transakcja dojdzie do skutku na progu. Na to
    zezwolenia nie dostaniesz. Pomijając takie kwestie formalne, że wywieszki o
    szkodliwości spożywania (transparent będzie dźwigał posłaniec) czy fakt, że
    zezwolenie jest ważne na konkretne miejsce. Wysyłając paczką nie wiesz, czy
    kupujący nie jest nieletni, a w konsekwencji narażasz się na popełnienie
    przestępstwa.