  • 1. Data: 2004-09-20 17:50:54
    Temat: odzyskanie pieniedzy
    Od: "Max-2000" <m...@o...pl>

    Witam !
    Czy ktos moze mi pomoc w odzyskaniu pieniedzy z III filaru, jak to wyglada
    od strony prawnej, bo mam wrazenie, ze mnie zbywaja
    podaje maila w...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-09-21 06:04:41
    Temat: Re: odzyskanie pieniedzy
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Max-2000" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktos moze mi pomoc w odzyskaniu pieniedzy z III filaru, jak to wyglada
    > od strony prawnej, bo mam wrazenie, ze mnie zbywaja
    > podaje maila w...@p...onet.pl

    a moze cos wiecej, ja nie mialem w nationale zadnych problemow, wypelnilem
    jakies formularze i kasa przyszla nazad, oczyisnie nie cala, ale robilem to
    przed zakonczeniem terminu uzgodnionego w umowie

  • 3. Data: 2004-09-21 12:29:14
    Od: LM <l...@p...onet.pl>

    > a moze cos wiecej, ja nie mialem w nationale zadnych problemow, wypelnilem
    > jakies formularze i kasa przyszla nazad, oczyisnie nie cala, ale robilem to
    > przed zakonczeniem terminu uzgodnionego w umowie

    tak na marginesie to faktycznie baardzo łatwo oddają pieniądze (mi się
    udało odzyskać niecałe 30% kwoty wpłaconej (ponad 4 lata składek)) w
    dodatku bez jakiegokolwiek potwierdzenia pisemnego (wyliczenia itp itd)
    ot kasa wpłynęła na konto po przesłaniu im rezygnacji, niestety inne
    sprawy zbyt mnie pochłonęły i nie miałem czasu drążyć tematu i domagać
    się wyjaśnień. Czas jaki czekałem na pieniądze to ok 2 miesięcy od daty
    rezygnacji. Reasumując - III filar - największy kanał w jaki dałem się
    wkopać
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-09-21 12:39:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "LM" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Reasumując - III filar - największy kanał w jaki dałem się
    > wkopać

    a to juz inna sprawa :)

  • 5. Data: 2004-09-21 15:51:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Sep 2004, chester wrote:
    [...]
    > + Ale o co chodzi? Mam na myśli czemu III filar nie jest dobrym rozwiązaniem?

    1. Ubezpieczasz się - NW, "od utraty dochodów", cokolwiek...
    Płacisz, wiesz że jeśli ci się nic nie przytrafi - te pieniądze
    *dla ciebie* przepadły. Proste, jasne...

    2. Składasz "na emeryturę": wpłacasz gdzieś pieniadze z nadzieją
    że ich przybędzie, do tego z uwzględnieniem procentu składanego.
    W razie "katastrofy" - wyciągasz to co włożyłeś, widzisz że
    masz więcej niż było... proste, jasne...

    3. Wpłacasz na III filar.
    Po jakimś czasie orientujesz się że owszem, to jest ubezpieczenie
    "wiązane" (rentowo-emerytalne), tyle że... że NAJPIERW potrącane
    są koszty *ubezpieczenia rentowego* oraz to co towarzystwo
    chciałoby zarobić, w przynajmniej *większość* tych kosztów !

    Dopiero jak już na ubezpieczenie 'rentowowypadkowe' uzbierasz
    to zaczyna się w miarę realne zbieranie ubezpiecznia
    emerytalnego.
    Oczywiście wskutek działania takiego algorytmu:
    - podstawa oprocentowania "średniego majątku" jest opóźniona
    o kilka lat (jakbyś wpłacał *równolegle* na "wypadkowe"
    i "prywatną emeryturę" to miałbyś MNIEJ wpłat "wypadkowych"
    a WIECEJ "w kasie", inna rzecz że "rentowowypadkowe" pewnie
    wychodziłoby drożej)
    - "procent składany" jest spóźniony o kilka lat
    - ubezpieczyciel ma już koszty (swoje) w kieszeni.

    Jak wyjdziesz na tym biznesie za XX lat - okaże się o ile
    będzie kogo :] porównywać z tymi to "ubezpieczają się prywatnie"
    *osobno* ("od renty" i "od emerytury").
    A jeśli musisz przerwać wpłacanie - to wyszedłeś jak Zabłocki
    na mydle... Zapłaciłeś za "rentowowypadkowe" WIĘKSZOŚĆ całości
    - ale ono JUŻ NIE DZIAŁA, bo przecież zerwałeś umowę...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-22 10:47:36
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > a to juz inna sprawa :)

    Ale o co chodzi? Mam na myśli czemu III filar nie jest dobrym rozwiązaniem?

    chester

  • 7. Data: 2004-09-23 16:11:57
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    [ciach]
> [...]
    > na mydle... Zapłaciłeś za "rentowowypadkowe" WIĘKSZOŚĆ całości
    > - ale ono JUŻ NIE DZIAŁA, bo przecież zerwałeś umowę...

    No i z grubsza jasne.
    Młody jestem, jeszcze nie pracowałem na umowę o pracę (zlecenia dla
    studenta to inna bajka) to i nie wiem co i jak, teraz już zaczynam się
    orientować, zresztą w samą porę, bo niedługo kończę studia i będę musiał
    się poważniej tym wszystkim zająć.

    chester

  • 8. Data: 2004-10-04 12:40:49
    Od: "Wieslawa Zaleska" <e...@N...gazeta.pl>

    Max-2000 <m...@o...pl> napisał(a):

    > Witam !
    > Czy ktos moze mi pomoc w odzyskaniu pieniedzy z III filaru, jak to wyglada
    > od strony prawnej, bo mam wrazenie, ze mnie zbywaja
    jaka polisa jakie towarzystwo jakie zapisy z OWU jakie fakty? zbyt wiele
    niewiadomych żeby cokolwiek konkretnego powiedzieć

    W sprawach niesolidnych ubezpieczycieli można próbować
    http://www.rzu.gov.pl/
    http://www.knuife.gov.pl/
    http://www.piu.com.pl/