eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodwołany lot i troche z prawa pracy › odwołany lot i troche z prawa pracy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "colette" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odwołany lot i troche z prawa pracy
    Date: Mon, 29 Aug 2005 18:36:32 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 34
    Sender: c...@p...onet.pl@bpi134.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <devde9$522$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bpi134.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1125333257 5186 83.29.50.134 (29 Aug 2005 16:34:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 29 Aug 2005 16:34:17 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Antivirus: avast! (VPS 0528-3, 2005-07-13), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:323283
    [ ukryj nagłówki ]

    Mam pytanie odnośnie praw pasażera, które weszły w życie 17/02/br.
    Tak jak sugeruje temat tego postu chodzi mi konkretnie o odwołany lot.

    Na stronie federacji konsumentów
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=222 znalazlam informacje, że oprócz
    lotu zastępczego lub zwrotu pieniędzy za bilet oraz posiłku/noclegu czyli
    tzw. "opieki" przysługuje mi prawo do odszkodowania- w zależności od
    odległosci planowanej podróży, natomiast w papierowej ulotce znajduje sie
    zdanie, że:
    "Podobnie jak w przypadku odmowy przyjęcia na pokład samolotu, przewoźnik
    lotniczy zobowiazany jest do wypłacenia pasażerowi rekompensaty, chyba że
    poinformuje dostatecznie wcześnie o anulowaniu rejsu oraz zaproponuje
    alternatywny przewóz w terminie zbliżonym do oryginalnego" przy czym
    rekompensaty przy odmowie przyjęcia wypłacane są tylko osobom, które nie
    zgodziły sie na ochotnika zrezygnowa z rejsu.

    Stąd moje ptanie - czy po dniu spędzonym na lotnisku (najpierw lot został
    opóźniony - w końcu odwołany) - uzyskaniu biletu na alternatywny lot
    następnego dnia, "opieki" ze strony lotniska - należy mi się odszkodowanie
    czy nie?
    I jeżeli tak, to czy odszkodowanie dostanę ja, czy moja firma, która za
    bilet płaciła (była to podróż służbowa).

    I jeszcze pytanie z nieco innej beczki - czy za dzień (ok. 8 godzin)
    spędzony na lotnisku należy mi się dieta?

    Bo po odmowie diety za ten dzień nie ukrywam, że czuję się nieco
    poszkodowana - tymbardziej, że gdyby lot odbył się planowo przysługiwałaby
    mi dieta zagraniczna.

    pozdrawiam,
    Klaudia


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1