  • 1. Data: 2004-03-31 18:50:21
    Temat: Zmiana systemu operacyjnego
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Witam,
    Zostałem oskarżony przez pracodawcę o zmianę systemu operacyjnego z winnt
    na win98 w komputerze na którym pracuję. Szef kompletnie się nie zna na
    tym, tylko słucha się "informatyka" (jakiegoś swojego pociotka-informatyk
    amator) i straszy mnie prokuraturą. Informator nagadał szefowi jakiś
    bzdur. Oczywiście w firmie nikt nigdy nie widział winnt, tylko win98 w
    sieci, jakieś enigmatyczne hasła (dostałem hasło w kopercie:)), bez
    których rówie dobrze można pracować.
    Mam pytanko: w jaki sposób firma kupuje windę?chodzi mi o to, jakie
    papiery dostaje przy zakupie(faktura, certyfikat), na których jest czarno
    na białym wymalowane:win98.Szef jest zdolny do złożenia na mnie do
    prokuratury doniesienia, ale mimo wszystko trochę by mi było go szkoda
    (wszystko wina informatora-debila).
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-01 05:25:45
    Temat: Re: Zmiana systemu operacyjnego
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

> [...]
    > na białym wymalowane:win98.Szef jest zdolny do złożenia na mnie do
    > prokuratury doniesienia, ale mimo wszystko trochę by mi było go szkoda

    firma dostaje fakture na ktorej widnieje nazwa programu np. Windows 98.
    Oprocz tego jak kupuje windowsa to dostaje tez plyte z certyfikatem (tak jak
    kazdy inny kupujacy).
    Jak szef ma zafakturowane tylko windows NT a Ty masz win98 to nie dziwie sie
    ze jak go ktos postraszyl to sie zdenerwowal, tym bardziej ze jak piszesz
    nie ma zielonego pojecia o tych sprawach. Wiekszosc szefow laikow tak sie
    zachowuje.
    Mam tylko pytanie: czy zmieniles tego windowsa czy nie? Bo jezeli tak to na
    twoim miejscu zrobilbym tak jak szef nakazuje.
    Powiedz mu ze nastepnym razem z kazdym duperelem przyjdziesz do niego zeby
    sprowadzil informatyka jak cos nie dziala lub jak bedziesz musial cos
    zainstalowac.Powiedz mu ile kosztuje godzina pracy informatyka i jakie to
    beda koszty i marnowanie czasu jak sie bedziecie tak uzerac o komputery.
    Pozdrawiam
    Krzysiek

    ps
    u mnie to poskutkowalo

  • 3. Data: 2004-04-01 14:13:09
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    Maksik <s...@p...pl> wrote:
    > Witam,
    > Zostałem oskarżony przez pracodawcę o zmianę systemu operacyjnego z winnt
    > na win98 w komputerze na którym pracuję. Szef kompletnie się nie zna na

    szczere wyrazy współczucia z powodu wingłupoty i winbezczelności która jest
    teraz normą

  • 4. Data: 2004-04-01 14:14:20
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    y> ze jak go ktos postraszyl to sie zdenerwowal, tym bardziej ze jak piszesz
> [...]
    > sprowadzil informatyka jak cos nie dziala lub jak bedziesz musial cos
    > zainstalowac.Powiedz mu ile kosztuje godzina pracy informatyka i jakie to

    i to jest sposób.

    winda się zawiesi, wyświetli jakiekolwiek okienko dialogowe z błędem -
    wzywać informatyka. przecież on od tego jest :)

  • 5. Data: 2004-04-01 21:00:09
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam tylko pytanie: czy zmieniles tego windowsa czy nie? Bo jezeli tak to
    na
    > twoim miejscu zrobilbym tak jak szef nakazuje.

    Nic nie zmieniałem. Przyszedłem do pracy, posadzono mnie przed kompem z
    win98 i heja.
    Po kilku miesiącach rozpętała się ta cała akcja.Żeby przeinstalować system
    w ten sposób o który się mnie oskarża, musiałbym sformatować dysk
    systemowy, następnie zainstalować win98, poinstalować wszystkie
    sterowniki.
    Zresztą, nie chciałoby mi się bawić w przeinstalowywanie sytemu, mam wiele
    innych "ciekawszych" :)) zajęć.

    Nie życzę nikomu takich "informatorów" w miejscu pracy. Rzeczy, które on
    opowiada nie warto cytować ani powtarzać, bo nikt nie wierzy, że takie
    głupoty można wygadywać:)
    Pozdr i dzięki za odzew.

  • 6. Data: 2004-04-02 16:22:43
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Nie życzę nikomu takich "informatorów" w miejscu pracy. Rzeczy, które on
    > opowiada nie warto cytować ani powtarzać, bo nikt nie wierzy, że takie
    > głupoty można wygadywać:)
    > Pozdr i dzięki za odzew.

    No więc jeśli to jest taki "informatyk", to w jego obecności oświadczasz
    szefowi, że w celach dowodowych zabezpieczyłeś "rejestr systemowy" lub
    "zrobiłeś kopię partycji systemowej" (jak jest nagrywarka), z której to
    jednoznacznie wynika, że ta kopia systemu była już zainstalowana przed
    objęciem przez Ciebie tego stanowiska pracy i jeśli się od Ciebie nie
    odpierd.... to zrobisz mu "jesień średniowiecza" a on odpowie za pomówienia
    i zapłaci za ekspertyzę w sądzie, która powie mu dokładnie to samo.

    pozdrawiam,

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 7. Data: 2004-04-02 19:14:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maksik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    A jak długo pracujesz? Jak dłużej, niż kilka dni, to odbij piłeczkę, że
    informatyk jest do d.., skoro system został zmieniony tak dawno (to można
    odczytać z rejestru), a nie zauważył tego. Albo komputerów nie serwisował,
    albo się nie zna. Atak najlepszą obroną.