  • 1. Data: 2019-10-29 14:38:48
    Temat: odszkodowanie za spóźniony autobus miejski
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    https://finanse.wp.pl/przelomowy-wyrok-sadu-autobus-
    nie-przyjechal-na-czas-nalezy-ci-sie-zwrot-kosztow-z
    a-ubera-6439951888078465a

    "Przewoźnik autobusowy ma oddać pieniądze pasażerowi, który przez
    spóźnialskiego kierowcę musiał zamówić auto z Ubera. Sądu nie przekonały
    tłumaczenia o korkach i "sile wyższej". - Pasażer ma prawo polegać na
    rozkładzie jazdy - tłumaczy nam młody mężczyzna.

    Były doradca dawnej minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej - Tymon P. Radzik
    - ponownie wojuje z państwem. I wygrywa. Tym razem na cel wziął komunikację
    zbiorową.

    Wszystko wydarzyło się 6 września 2017 rok, gdy pan Tymon jechał na
    spotkanie. Autobusy nie przyjeżdżały od kilkudziesięciu minut, więc
    skorzystał z Ubera. Następnie wystąpił do przewoźnika - tę linię na
    zlecenie ZTM obsługiwała Arriva Bus Polska - z wnioskiem o odszkodowanie.

    Firma odmówiła zwrotu kosztów. Tłumaczenie? Pasażerowie powinni liczyć się
    z tym, że autobusy nie jeżdżą punktualnie. Sprawa trafiła do sądu. Zapadł
    wyrok w pierwszej instancji.

    - Sąd orzekł, że przewoźnicy komunikacji miejskiej są odpowiedzialni za
    terminowość odjazdów środków publicznego transportu zbiorowego. Rozkład
    jazdy musi być możliwie precyzyjny, a pasażer ma prawo móc na nim polegać -
    tłumaczy nam Tymon P. Radzik."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2019-10-29 15:29:25
    Temat: Re: odszkodowanie za spóźniony autobus miejski
    Od: n...@o...pl

    w <1...@4...net>, Olin <k...@a...w.stopce>
    napisał(-a):

> [...]
    > tłumaczenia o korkach i "sile wyższej". - Pasażer ma prawo polegać na
    > rozkładzie jazdy - tłumaczy nam młody mężczyzna.

    Podziwiam, że mu się chciało.
    I bardzo dobrze.

  • 3. Data: 2019-10-29 16:17:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 14:38, Olin pisze:

    > Wszystko wydarzyło się 6 września 2017 rok, gdy pan Tymon jechał na
    > spotkanie. Autobusy nie przyjeżdżały od kilkudziesięciu minut, więc
    > skorzystał z Ubera.

    MOim zdaniem kluczem jest owe kilkadziesiąt minut.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2019-10-29 16:58:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > MOim zdaniem kluczem jest owe kilkadziesiąt minut.

    Moim zdaniem jest to "niezbędne ale samodzielnie niewystarczające".

    Jest drobna różnica między "zepsuł się jeden autobus kursujący raz na
    godzinę", "zepsuły się dwa kolejne autobusy kursujące co półgodziny",
    "był wypadek i zrobiły się korki jak raz do roku", "rozkład jazdy to
    czysta fikcja a operatorowi nie robi to żadnej różnicy".

    IMHO "Siła wyższa" robi się bardzo gównianą/nieskuteczną wymówką jak ma
    ingerować "raz na tydzień".

    <cynizm> Ciekawi mnie jakie teksty działu prawnego zaczną być
    umieszczane na rozkładach autobusów miejskich jak ten wyrok się
    uprawomocni :-) </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-10-29 17:02:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > MOim zdaniem kluczem jest owe kilkadziesiąt minut.

    ty z MO ?:)