  • 11. Data: 2006-10-25 17:46:14
    Temat: Re: odszkodowanie od sądu
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Johnson powiada:

    > Powiem, tak: ja pamiętam czasy jak się to robiło ręcznie :)
    > A wiem że w niektórych sądach nadal tak jest.

    Do tego potrzeba wykwalifikowanego kaligrafa. A takich już co raz mniej:(

    Szmul Szmulewicz

  • 12. Data: 2006-10-25 17:52:44
    Od: "Mariusz Kolanko" <m...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Powiem, tak: ja pamiętam czasy jak się to robiło ręcznie :)
    > A wiem że w niektórych sądach nadal tak jest.

    No właśnie. Dziękuję za odpowiedzi, bo widzę, że idea jest słuszna.
    Wpadło mi też do głowy, że nie powinno mnie interesować, że to duży sąd w
    dużym mieście, a w mniejszych jest szybciej, bo to państwo powinno się tak
    zorganizować, żeby zagwarantowac równy dostęp do sądu. Inaczej dyskryminuje
    tych w dużych miastach. Dobrze myślę?

    MK

  • 13. Data: 2006-10-25 18:07:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mariusz Kolanko napisał(a):

> [...]
    > zorganizować, żeby zagwarantowac równy dostęp do sądu. Inaczej dyskryminuje

    Źle. Sam sie dyskryminujesz. Kupuj sobie nieruchomości w małych miastach :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 14. Data: 2006-10-25 20:54:06
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "Mariusz Kolanko" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał w wiadomości news:ehn7gg$l0f$1@inews.gazeta.pl...

    > W ile normalnie taka sprawa powinna
    > byc rozpatrzona

    - Średni czas postępowania wieczysto-księgowego w Polsce wynosi 3,3
    miesiąca, ale w dużych miastach czeka się dłużej, np. w Szczecinie 8,9
    miesiąca, a w Warszawie 8,1 miesiąca - mówi Radosław Łopiński, prawnik z
    FRKH.

    W okręgu warszawskim niemalże 40 procent spraw zalega na półkach dłużej niż
    12 miesięcy, w okręgu szczecińskim z kolei prawie 50 proc.

    - Istotnie na wpis do księgi wieczystej czeka się w Warszawie około ośmiu,
    dziewięciu miesięcy - potwierdza Beata Waś. - Jednak wpis hipoteki jest
    wpisem uprzywilejowanym jeśli chodzi o kolejność rozpoznawania wniosków i
    jest załatwiany w pierwszej możliwej kolejności. Większość hipotek w
    Warszawie wpisywana jest w ciągu miesiąca.

    Na założenie księgi wieczystej w stolicy czeka się około 9 miesięcy, dla
    nieruchomości lokalowych (mieszkań), które traktowane są preferencyjnie, ok.
    4 miesięcy. Im mniejszy sąd i mniejsza miejscowość, tym szybciej można
    założyć księgę wieczystą lub wpisać do niej hipotekę.

    Proces ten spowalniają, niestety, duże zaległości sądów
    wieczysto-księgowych. Dużym ułatwieniem w przyszłości może być przeniesienie
    ksiąg wieczystych do komputerów (tzw. dematerializacja ksiąg wieczystych).
    Wyeliminowano by w ten sposób całkowicie przenoszenie papierowych dokumentów
    z miejsca na miejsce.

    zrodlo http://www.mieszkanie.info.pl/?art=27

    Angie

  • 15. Data: 2006-10-26 06:05:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Źle. Sam sie dyskryminujesz. Kupuj sobie nieruchomości w małych
    > miastach :)

    Albo w innym państwie :(

  • 16. Data: 2006-10-26 07:58:22
    Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl>

    > - Średni czas postępowania wieczysto-księgowego w Polsce wynosi 3,3
    > miesiąca,
    W Bydgoszczy byly 2 miesiace.
    Przy czym po otrzymaniu potwierdzenia zmian (prawie 3 tygodnie po fakcie)
    dla celow bankowych nalezalo wystapic o odpis (odpis zmian nie jest
    odpisem z ksiegi formalnie). I czekac kolejne 3 tygodnie az przysla do domu.
    2 raty kredytu w plecy.
    A jeszcze pol roku wczesniej odpis z ksiegi byl od reki (0,5h).
    Niestety (stety?) ilosc ruchow w nieruchomosciach i zmian w ksiegach
    wzrosla znacznie i nie zamierza spasc. Wiec czas bedzie sie wydluzal.
    Rok to juz przesada chociaz ktos tlumaczyl mi ze jesli ksiega nie byla
    w komputerze, to najpierw 'jedzie' do Szczecina (czy gdzies) zeby ja do
    komputera przepisac i dopiero potem dokonywane sa zmiany wlasciwe.
    A wtedy trwa to spokojnie ponad pol roku.

    Co nie zmienia ze dlugo, jest zapotrzebowanie, wydaje sie wiec logiczne
    ze wydzialy ksiag wieczystych powinny zwiekszyc zatrudnienie zeby sprawniej
    temat przerobic... tyle ze nasze panstwo nie jest logiczne :/

    pozdrawiam
    Bruno

  • 17. Data: 2006-10-27 00:13:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Źle. Sam sie dyskryminujesz. Kupuj sobie nieruchomości w małych miastach :)

    Tia, tylko że sądy są w starostwach... Nie zależy to od wielkości
    miejscowości, tylko od "obrotu" w miejscowościach w "rejonie" danego sądu.

    Np. mnie obsługuje Pruszków i w tej chwili opóźnienia ponoć zbliżają się
    już do 2 lat.

    Mi obiecali przyśpieszyć sprawę i (jak dotrzymają obiecanego terminu) to
    założenie księgi będzie trwało prawie pół roku a wpis hipoteki - jakieś
    4 miesiące...