    From: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie od sądu
    Date: Thu, 26 Oct 2006 07:58:22 +0000 (UTC)

    > - Średni czas postępowania wieczysto-księgowego w Polsce wynosi 3,3
    > miesiąca,
    W Bydgoszczy byly 2 miesiace.
    Przy czym po otrzymaniu potwierdzenia zmian (prawie 3 tygodnie po fakcie)
    dla celow bankowych nalezalo wystapic o odpis (odpis zmian nie jest
    odpisem z ksiegi formalnie). I czekac kolejne 3 tygodnie az przysla do domu.
    2 raty kredytu w plecy.
    A jeszcze pol roku wczesniej odpis z ksiegi byl od reki (0,5h).
    Niestety (stety?) ilosc ruchow w nieruchomosciach i zmian w ksiegach
    wzrosla znacznie i nie zamierza spasc. Wiec czas bedzie sie wydluzal.
    Rok to juz przesada chociaz ktos tlumaczyl mi ze jesli ksiega nie byla
    w komputerze, to najpierw 'jedzie' do Szczecina (czy gdzies) zeby ja do
    komputera przepisac i dopiero potem dokonywane sa zmiany wlasciwe.
    A wtedy trwa to spokojnie ponad pol roku.

    Co nie zmienia ze dlugo, jest zapotrzebowanie, wydaje sie wiec logiczne
    ze wydzialy ksiag wieczystych powinny zwiekszyc zatrudnienie zeby sprawniej
    temat przerobic... tyle ze nasze panstwo nie jest logiczne :/

    pozdrawiam
    Bruno