  • 1. Data: 2006-10-25 08:33:20
    Temat: odszkodowanie od sądu
    Od: "Mariusz Kolanko" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Sad ponad rok wpisywal mi hipoteke do ksiegi wieczystej. To sie wiazalo z
    okrelonymi kosztami - przez ten czas musialem ubezpieczyc kredyt (pareset zl
    miesiecznie).
    Chce odzyskac od sadu odszkodowanie za zbyt dlugie rozpatrywanie tej
    hipoteki, tylko nie wiem za jaki okres. W ile normalnie taka sprawa powinna
    byc rozpatrzona (bo wtedy rozumiem, ze za okres ponad to "normalnie" nalezy
    mi sie odszkodowanie czyli zwrot kosztow ubezpieczenia)?

    MK

  • 2. Data: 2006-10-25 08:53:48
    Temat: Re: odszkodowanie od sądu
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Mariusz Kolanko napisał(a):
    > W ile normalnie taka sprawa powinna
    > byc rozpatrzona (bo wtedy rozumiem, ze za okres ponad to "normalnie" nalezy
    > mi sie odszkodowanie czyli zwrot kosztow ubezpieczenia)?
    IHMO sad ma rok czasu
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-10-25 09:30:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    badzio napisał(a):

    > IHMO sad ma rok czasu

    A skąd ten rok?
    Sprawa ma być rozpoznana bez nieuzasadnionej zwłoki.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-10-25 09:47:47
    Od: "Mariusz Kolanko" <m...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > A skąd ten rok?
    > Sprawa ma być rozpoznana bez nieuzasadnionej zwłoki.

    No właśnie. To ile może trwać ta uzasadniona zwłoka, gdy sąd od razu dostaje
    wszystkie dokumenty na talerzu i jedyne co ma zrobić, to wpisać hipotekę!?

    Ile trwa wpisanie hipoteki w sądzie, który sprawnie funkcjonuje?

    MK

  • 5. Data: 2006-10-25 10:05:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mariusz Kolanko napisał(a):

    > No właśnie. To ile może trwać ta uzasadniona zwłoka, gdy sąd od razu dostaje
    > wszystkie dokumenty na talerzu i jedyne co ma zrobić, to wpisać hipotekę!?

    Weź pod uwagę że sąd nie zajmuje sie tylko twoim wnioskiem. Wszystko
    więc zależy od sądu, a zwłaszcza od jego wpływu. W małym sądzie rozsądny
    termin do góra miesiąc, ale w większych sądach dłużej. Ale rok wydaje
    sie przesadą.

    > Ile trwa wpisanie hipoteki w sądzie, który sprawnie funkcjonuje?

    Czynność techniczna trwa z 5 minut plus przeczytanie aktu notarialnego
    drugie 5 minut. Według mnie :)

  • 6. Data: 2006-10-25 13:02:42
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Johnson napisał(a):
    > A skąd ten rok?
    Nie pamietam skad mam ta informacje. Ale pare miesiecy temu
    przechodzilem operacje wpisu do ksiegi i wtedy sie wlasnie dowiadywalem
    co i jak. Nie pamietam skad uzyskalem informacje o tym rocznym terminie.
    Ale cos mi sie kojarzy ze z kilku zrodel - google, znajomi + jakis
    poradnik dla ludzi kupujacych mieszkanie. Ale paragrafu nie znam:/
    --
    badzio

  • 7. Data: 2006-10-25 13:51:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:ehnn9l$udm$1@node4.news.atman.pl...

> [...]
    > Ale cos mi sie kojarzy ze z kilku zrodel - google, znajomi + jakis
    > poradnik dla ludzi kupujacych mieszkanie. Ale paragrafu nie znam:/

    mysle ze kojarzy ci sie z banku, bo podczas brania kredytu masz obowiazek
    doniesienia wpisu w ciagu roku i na rok masz ubezpieczenie pomostowe

  • 8. Data: 2006-10-25 14:09:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    szerszen napisał(a):
    > mysle ze kojarzy ci sie z banku, bo podczas brania kredytu masz
    > obowiazek doniesienia wpisu w ciagu roku i na rok masz ubezpieczenie
    > pomostowe
    Nie. To jest zalezne od banku. Np ja mialem ubezpieczenie na 3m-ce,
    jesli bank by sie nie wyrobil, musialbym wykupic na kolejne trzy. A np
    taki slaski, po prostu podwyzszal oprocentowanie o pol punktu, do czasu
    uprawomocnienia sie wpisu
    --
    badzio

  • 9. Data: 2006-10-25 17:40:22
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > Czynność techniczna trwa z 5 minut plus przeczytanie aktu notarialnego
    > drugie 5 minut. Według mnie :)

    a ile doliczysz na walkę z zawieszonym programem? ;)

    KG

  • 10. Data: 2006-10-25 17:44:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > a ile doliczysz na walkę z zawieszonym programem? ;)

    Powiem, tak: ja pamiętam czasy jak się to robiło ręcznie :)
    A wiem że w niektórych sądach nadal tak jest.