  • 1. Data: 2006-10-25 09:14:44
    Temat: czasowe wyrejestrowanie samochodu ciężarowego a PZU
    Od: c...@o...pl

    witajcie!!!

    mam następujący problem i mam nadzieję na pomoc z Waszej strony

    z dniem 1.stycznia 2006r. wyrejestrowałam czasowo na okres łacznie 9
    miesięcy samochód ciężarowy - bo nie używałam go a jest taka
    możliwość w
    wydziale komunikacji. oddałam w tymże wydziale dowód rejestracyjny i
    tablice
    z samochodu. poinformowałam o tym fakcie urząd miasta - odpowiedni
    wydział
    oraz pzu. w urzędzie miasta nie naliczyli mi podatku od samochodu za
    ten
    okres ale w pzu poinformowano mnie, że i tak ubezpieczenie muszę
    zapłacić za
    cały rok.
    czy to legalne? czy tak faktycznie jest? na jakiej podstawie skoro
    samochód
    stał nie używany na moim placu (ogrodzony plac). samochód miał
    tylko zawsze
    płacone ubezpieczenie OC.
    może ktoś spotkał się z taką sytuacją i poradzi mi jak nie
    płacić składki za
    okres nie użytkowania samochodu

    pozdawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2006-10-25 09:20:14
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > czy to legalne? czy tak faktycznie jest? na jakiej podstawie skoro
    > samochód
    > stał nie używany na moim placu (ogrodzony plac). samochód miał
    > tylko zawsze

    Witamy w Polsce. Tutaj nie da sie nie płacic OC posiadajac samochod.
    Nawet jesli jest to kompletny wrak. Bo tak naprawde to płaci się OC za
    numery nadwozia.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-10-25 11:23:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał:

    > Tutaj nie da sie nie płacic OC posiadajac samochod.
    Ależ da się! Nie pisz bajek.

    >Nawet jesli jest to kompletny wrak.
    Nie to jest ważne. Wystarczy, że 'wrak' NIE jest zarejestrowany.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-10-25 11:23:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    c...@o...pl napisał:

    >czy to legalne?
    Tak. Należy opłacić. ponieważ pojazd jest nadal zarejestrowany (na
    podstawie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych).

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-10-25 12:06:46
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Tak. Należy opłacić. ponieważ pojazd jest nadal zarejestrowany (na
    > podstawie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych).

    A bajka polega na tym, ze nie da sie go wyrejestrowac bez złomowania lub
    sprzedazy ... wiec jak mozna legalnie posiadac wrak ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 6. Data: 2006-10-25 13:16:32
    Temat: Re: czasowe wyrejestrowanie samochodu cięż
    Od: c...@o...pl

    czy czasowe wyrejestrowanie a coi za tym idzie oddanie do odpowiedniego
    urzędu dowodu rejestracyjnego i tablic nie jest równoznaczne z "nie
    zarejestrowaniem"? przecież nie mogę nigdzie nim jechać bo NIE MAM
    DOKUMENTÓW do tego potrzebnych

    pozdrawiam
    aleksa

  • 7. Data: 2006-10-25 13:27:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <c...@o...pl> wrote in message
    s.com...
> [...]
    >urzędu dowodu rejestracyjnego i tablic nie jest równoznaczne z "nie
    >zarejestrowaniem"? przecież nie mogę nigdzie nim jechać bo NIE MAM

    A dlaczego nie możesz jechać?
    To bez dokumentów samochód nie odpala?
    Oooo, to by było dobre.
    Powinni w dowód rejestracyjny immobilizer wbudować.

  • 8. Data: 2006-10-25 13:58:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał:

    >wiec jak mozna legalnie posiadac wrak ?
    Nie zapominaj, że istneje całe mnóstwo pojazdów, które jeszcze nie tak
    dawno można było wyrejestrować oddając tablice i DR. Istnieja też
    odrębna grupa pojazdów historycznych, które moga pozostawać bez OC.

    --
    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-10-25 14:03:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    c...@o...pl napisał:

    >czy czasowe wyrejestrowanie a coi za tym idzie oddanie do odpowiedniego
    >urzędu dowodu rejestracyjnego i tablic nie jest równoznaczne z "nie
    >zarejestrowaniem"?
    1. Pojazd "zarejestrowany" jest od momentu zarejestrowania do momentu
    wyrejestrowania.
    2. Odpisuje się POD listem, a nie nad nim i usuwa zbędny tekst.
    3. Nie wysyłaj kolejnego wątku ! Zmieniłeś temat!

    >przecież nie mogę nigdzie nim jechać bo NIE MAM
    >DOKUMENTÓW do tego potrzebnych
    Ja będzie zepsuty lub zabraknie paliwe też nie pojedziesz. Jak
    będziesz lezał w łóżku też nie ;-D

    --
    Artur Golański

  • 10. Data: 2006-10-25 14:37:38
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > 1. Pojazd "zarejestrowany" jest od momentu zarejestrowania do momentu
    > wyrejestrowania.

    Tylko ze OC placi sie za posiadanie samochodu/pojazdu a nie za
    posiadanie dokumentu rejestracji. Niestety..

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM