  • 1. Data: 2005-02-10 23:05:36
    Temat: odstapienie od umowy sprzedazy
    Od: "dzej1908" <d...@w...pl>

    Witam Grupe

    Mam pytanie:
    Zawarlem umowe sprzedazy na odleglosc (przez internet) od ktorej chcialbym
    odstapic. Poniewaz nie mam zamiaru owijac w bawelne napisze odrazu: chodzi o
    serwis Allegro.
    Otoz napisalem w opisie aukcji, iz zastrzegam sobie prawo do ostapienia od
    sprzedazy w przypadku gdy cena osiagnieta na aukcji nie bedzie mnie
    satysfakcjonowac i tak tez sie stalo. Tymczasem pan, ktory owa aukcje wygral
    stwierdzil, iz takowa proba odstapienia od umowy jest bezprawna gdyz po
    pierwsze (i rzekomo najwazniejsze) lamie regulamin serwisu, ktory zgodzilem
    sie zaakceptowac, po drugie lamie prawo gdyz w tej chwili lamie paragraf o
    przetrzymywaniu cudzej wlasnoci (w gre nie wchodza narazie zadne pieniadze).
    Kupujacy grozi mi sadem/policja.
    Mam wiec pytanie: czy jest jakis artykul prawny na ktorym moglbym sie oprzec
    by odstapic od tej umowy?
    Opieram sie na punkcie 16.3 regulaminu Allegro (kto bedzie zainteresowany
    mysle, ze sie zapozna) jak i na art. 395 i 396 kodeksu cywilnego (Ogólne
    przepisy o zobowiązaniach umownych) lecz nie wiem czy dobrze mysle :/

    Prosze o pomoc. Moja sytuacja wyglada raczej na beznadziejna, ale moze sie
    cos znajdzie.

    Pozdrawiam

    dzej1908

  • 2. Data: 2005-02-10 23:16:59
    Temat: Re: odstapienie od umowy sprzedazy
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik dzej1908 napisał:

    > Prosze o pomoc. Moja sytuacja wyglada raczej na beznadziejna, ale moze sie
    > cos znajdzie.

    No i masz racje. Pozostaje Ci tylko sprzedac przedmiot.

    Uzupelniem Art. 16.3. regulaminu Allegro jest Art. 16.4, a Twoj zapis
    jest niezgodny np. z Art 9.1.

    Poza tym owo 10 dni nie ma tutaj zastosowania z wielu powodow.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-02-10 23:26:08
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Może się mylę, ale mam wrażenie, że wygranie aukcji jeszcze nie nadaje praw
    własności

    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 4. Data: 2005-02-11 00:11:10
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik dzej1908 napisał:

    > Witam Grupe
    ciach...

    Trochę przespałeś swoją aukcje!!!Należało poprawnie anulować aukcję no
    nawet 1 sekundę przed czasem oficjalnego zakończenia, a teraz to
    powinienesz sprzedać. Mówi się trudno (i płynie się dalej 8-) ).

    Zawsze możesz zastosować opcje "JESTEM CHAM", czyli nie sprzedam i już
    (stosują, niestety...nie będziesz pierwszy). Zapewne dostaniesz negatywa
    i może jeszcze po zapłaceniu prowizji zablokują Ci konto, ale co tam...

  • 5. Data: 2005-02-11 08:07:34
    Od: g...@p...onet.pl

    > Może się mylę, ale mam wrażenie, że wygranie aukcji jeszcze nie nadaje praw
    > własności
    Transakcja została zawarta. Sprzedający ma obowiązek wydać przedmiot, a
    kupujący zapłacić. Sprawa prosta.