  • 1. Data: 2005-12-19 21:58:55
    Temat: odstapienie od umowy?
    Od: " al" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam
    Zona podpisala z dealerem umowe przedwstepna/zamowienie zakupu samochodu
    Niestety okazalo sie, ze jestesmy w stanie go kupic

    W umowie jest punkt:
    "Zamowienie zostaje przyjete do realizacji pod warunkiem
    ze zamawiajacy wplaci kwote okreslona w p. 3 na
    rachunek bankowy lub do kasy"

    p.3 "w dniu zlozenia zamowienia wplata tytulem zaliczki.20000 zl
    (23.12.2005)"

    Na koncu jest:
    "Strony umawiaja sie, ze w razie odstapienia od zamowienia przez
    zamawajacego,
    zaplaci on kare umowna w wysokosci 5% wartosci zamowionego pojazdu
    Zamawiajacy wyraza zgode na potracenie tych naleznosci z wplaconej zaliczki.
    "

    Nie wplacilismy jeszcze zadnej zaliczki w zwiazku z tym zamowienie nie
    zostalo przyjete do realizacji (nie istnieje jeszcze).
    Co robic w takiej sytuacji?
    Czy taka umowa jest wiazaca ? Czy mozna sie z tego jakos wycofac nie
    ponoszac kary?

  • 2. Data: 2005-12-19 22:17:00
    Temat: Re: odstapienie od umowy?
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > Co robic w takiej sytuacji?
    > Czy taka umowa jest wiazaca ? Czy mozna sie z tego jakos wycofac nie

    z tresci umowy wynika, ze wola stron bylo ustalenie kary na wypadek
    odstapienia od zamowienia przyjetego do realizacji, czyli takiego na poczet
    ktorego wplacono zaliczke. Poniewaz zaliczki nie wplacono, to nie powstaje
    roszczenie o kare umowna. Nie wylacza to mozliwosci dochodzenia
    odszkodowania na zasadach ogolnych za niewykonanie umowy /dealer musialby
    wykazac poniesiona szkode/

    Dan.

  • 3. Data: 2005-12-20 07:23:14
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    dan wyskrobał(a):
> [...]
    > odszkodowania na zasadach ogolnych za niewykonanie umowy /dealer musialby

    A dlaczego uzależniasz roszczenie o zapłatę kary umownej od wpłaty zaliczki?
    Jak bym tego nie wiązał i jak dla mnie kara umowna należy się w przypadku
    odstąpienia niezależnie od wpłaty zaliczki.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2005-12-20 07:36:50
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik " al" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie wplacilismy jeszcze zadnej zaliczki w zwiazku z tym zamowienie nie
    > zostalo przyjete do realizacji (nie istnieje jeszcze).

    A po co była spisana taka umowa która nic niby ne daje żadnej ze stron? No
    chyba że ustalała cenę sprzedaży samochodu?
    Wydaję mi się, że rzeczywiście zamówienie nie zostało jeszcze złożone ale
    nie dlatego, że nie została wpłacona zaliczka. Czy ta umowa to na pewno
    było zamówienie?

    Z p3 wynika że zamówienie zostanie złożone dopiero 23.12 ????

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-12-20 15:21:01
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > A dlaczego uzależniasz roszczenie o zapłatę kary umownej od wpłaty
    > zaliczki?

    To strony umowy tak uzaleznily.

    > Jak bym tego nie wiązał i jak dla mnie kara umowna należy się w przypadku
    > odstąpienia niezależnie od wpłaty zaliczki.

    Tylko , ze strony inaczej to uksztaltowaly. Przy takim sformulowaniu jakie
    zostalo przytoczone trudno bedzie wykazac, ze ich zgodnym zamiarem bylo
    wprowadzenia kary umownej na wypadek kazdego odstapienia od umowy, niezale
    od tego czy przed, czy po wplacie zaliczki.

    Dan