  • 1. Data: 2009-05-19 22:29:34
    Temat: odśnieżanie
    Od: "mare777" <d...@o...eu>

    prawo stanowi ,że "Właściciel nieruchomości nie musi odśnieżać chodnika
    wówczas, gdy nie przylega on bezpośrednio do nieruchomości, lecz dzieli go
    od niej pas trawnika."
    Pytanie, czy jest w przepisach określona minimalna szerokość takiego "pasa
    trawnika"?

  • 2. Data: 2009-05-20 06:01:58
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 20 May 2009 00:29:34 +0200, mare777 napisał(a):

    > prawo stanowi ,że "Właściciel nieruchomości nie musi odśnieżać chodnika
    > wówczas, gdy nie przylega on bezpośrednio do nieruchomości, lecz dzieli
    > go od niej pas trawnika."

    Nie. Prawo stanowi tylko, że ma odśnieżać gdy przylega bezpośrednio.

    > Pytanie, czy jest w przepisach określona minimalna szerokość takiego
    > "pasa trawnika"?

    Nie ma. Ale jak śledziłem wyroki w tej sprawie z lat 1990-2005, to były
    coraz mniej "przychylne" dla właścicieli. Były nawet takie (z okolic roku
    2005), które uznawały, że trawnik *jest* częścią chodnika.

  • 3. Data: 2009-05-20 21:54:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > coraz mniej "przychylne" dla właścicieli. Były nawet takie (z okolic roku
    > 2005), które uznawały, że trawnik *jest* częścią chodnika.

    ... i trzeba go też odśnieżać?