  • 11. Data: 2004-10-25 08:18:58
    Temat: Re: odrolnienie działki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, krys wrote:
    [...]
    >+ > Nie łapiesz. Ale on NIE CHCE budować. Inaczej: NA RAZIE
    >+ > jest to dla niego bez znaczenia.
    >+
    >+ No to wiem. Nie potrafię tylko zrozumieć, co mu przeszkadza, że mu odrolnią
    >+ czyli w miom mniemaniu podniosą wartość gruntu za friko ( a ziemia miała
    >+ być lokatą kapitału), skoro ludzie za ten manewr płacą ciężką kasę.
    >+ No, ale trudno - nie muszę wszystkiego rozumieć;-)

    Y... moim zdaniem jemu by pasowało jakby mu odrolnili za 50 lat.
    Żeby przez 50 lat nie musiał płacić podatku :>
    No, chyba żeby przekwalifikowali za rolno-budowlaną :)

    >+ A inicjator wątku jak nie wiedział, tak dalej nie wie;-)

    ...a prawda :[
    Ale na to konceptu nie mam :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-10-25 08:45:26
    Od: "żart" <z...@l...pl>

    > No to wiem. Nie potrafię tylko zrozumieć, co mu przeszkadza, że mu
    odrolnią
    > czyli w miom mniemaniu podniosą wartość gruntu za friko ( a ziemia miała
    > być lokatą kapitału),
    za odrolniony trzeba płacić wielokrotnie większy podatek np. 0,2 zł za m2
    czyli przykładowo 5000 m2 daje 1000zł rocznie. taniej byłoby podnieść
    wartość działki - odrolnić-
    po pewnym czasie skoro ma to być lokata kapitału

    > skoro ludzie za ten manewr płacą ciężką kasę.

    czy ktoś wie jakie są opłaty to chętnie usłyszę - klasa 4 ziemi rolnej

    > No fakt, też nie lubię, jak mnie ktoś uszczęśiwia na siłę.
    > A inicjator wątku jak nie wiedział, tak dalej nie wie;-)

    rzeczywiście

  • 13. Data: 2004-10-25 11:03:08
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    krys pisze:

    > No to wiem. Nie potrafię tylko zrozumieć, co mu przeszkadza, że mu
    > odrolnią czyli w miom mniemaniu podniosą wartość gruntu za friko

    Policz sobie roznice pomiedzy podatkiem od uzytkow rolnych
    i od "innego uzytkowania" to zrozumiesz

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-10-25 11:09:39
    Od: "żart" <z...@l...pl>

    > Y... moim zdaniem jemu by pasowało jakby mu odrolnili za 50 lat.
    > Żeby przez 50 lat nie musiał płacić podatku :>
    > No, chyba żeby przekwalifikowali za rolno-budowlaną :)
    dzięki za wsparcie, może nie 50 ale wtedy kiedy właściciel zechce ją
    sprzedac - jeżeli to nie szczyt wyrachowania - dobra inwestycja to taka
    która przyniesie max zysku przy minimum nakładu

  • 15. Data: 2004-10-25 12:17:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, żart wrote:
    [...]
    >+ - jeżeli to nie szczyt wyrachowania

    Bynajmniej. Ironia była do stwierdzenia faktu :)
    Skoro ci pomóc nie umiemy to przynajmniej nas podszkol jak się
    skończy... czy dało się coś zwalczyć...

    pozdrowienia, Gotfryd