    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialnosc rodzica za długi dorosłego dziecka?
    Date: Fri, 16 Feb 2007 20:44:28 -0600

    "MariuszM." <Pieprzcie_sie_rozsyłacze_spamu@1.pl> wrote in message
    news:er4rrv$d2q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > dziś do ojca dzwonił komornik z informacją, że owe dziecko ma dług 1300 zł
    > pdobno jest wyrok sądowy na zajęcie tej kwoty

    Jakby podobny by, to już by dawno przyszedł listem za potwierdzeniem odbioru
    do domu.
    Komornik zdaje sie był z firmy windykacyjnej.
    Jak się przedstawił?
    Czysto i wyraźnie: Komornik Sądu rejonowego rewiru xxx, czy też tak
    bełkotliwie, że jedynym zrozumiałym słowem było słowo komornik.

    > Komornik stwierdził, że jest w stanie zająć mienie rodziców na poczet
    > długu
    > "dziecka", co według mnie jest bzdurą bo na rodziców można podobno tylko
    > przenieść obowiązek alimentacyjny a to jest dług dla operatora
    > komórkowego.

    Jedyną rzeczą, którą komornik może szukać w mieszkaniu rodziców to rzeczy
    syna, które ewentualnie mogą do niego należeć.
    należy grzecznie komornikowi wytłumaczyc, że syn nie mieszka i żadne jego
    rzeczy już się tutaj nie znajdują.
    Dlatego najlepiej w biurze meldunkowym złożyć wniosek o wymeldowanie syna w
    tryie administracyjnym.

    pseudokomornik z firmy windykacyjnej powinien zostać za progiem tak jak
    przyszedł.

    > czy komornik faktycznie ma prawo a jeśli nie to może ktoś zna odpowiednie
    > paragrafy?

    ma prawo szukać rzeczy należącej do tej osoby. Nie ma prawo zająć niczego co
    nalezy do ojca.

    > Komornik prawdopodobnie zostanie wyrzucony o ile przyjdzie (oczywiście
    > kulturalnie bez uszkodzeń nieszczęśnika) więc muszę znać podstawy prawne

    O ile to rzeczywiście komornik to raczej nie radzę.