  • 1. Data: 2005-06-02 07:43:10
    Temat: odpowiedzialnosc materialna prezesa sp. z o.o.
    Od: Jaroi <t...@t...tw>

    W jakich przypadkach prezes sp. z o.o. ponosi odpowiedzialnosc majatkowa
    za dzialania spolki. Jestem w sytuacji, w ktorej spolka nie wyplacila mi
    wynagrodzenia i pewnie nie wyplaci, bo utracila plynnosc finansowa. Czy
    w takim przypadku moge jakos sciagnac dlug z majatku wlasnego prezesa
    spolki? Jakie dzialania powinienem podjac w takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2005-06-02 09:22:30
    Temat: Re: odpowiedzialnosc materialna prezesa sp. z o.o.
    Od: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>

    tak. Złóż szybciutko pozew o zapłatę z wnioskiem o zwolnienie z kosztów
    sądowych, potem idź do prezesa i poinformuj, że złożysz wniosek o ogłoszenie
    upadłości. Monitoruj jednocześnie KRS spółki, czy czasem nie ma już takiego
    wniosku, lub czy sąd nie ogłosił upadłosci lub postępowania układowego.
    Zgłoś wtedy syndykowi wierzytelność.

    Gdu dostaniesz wyrok, pędź do komornika, ten poblokuje konta spóły i ich
    wierzytelności.

    Jak się nie uda,(np. spóla u[padnie a syndyk nie da ci kasy) przepisujesz
    wyrok wydany na spółkę na członków zarządu z ich prywatnego majątku. Potrwa
    to wszystko trochę, dlatego im szybciej zaczniesz ścigać o kaskę, tym
    lepiej. tym bardziej, że nuic cię to nie kosztuje, poza czasem.

  • 3. Data: 2005-06-02 10:56:39
    Od: Jaroi <t...@t...tw>

    :-( :-) napisał(a):
    > tak. Złóż szybciutko pozew o zapłatę z wnioskiem o zwolnienie z kosztów
    > sądowych, potem idź do prezesa i poinformuj, że złożysz wniosek o ogłoszenie
    > upadłości.

    W jakim sadzie powinienem zlozyc taki pozew, jesli wykonywalem prace w
    oparciu o umowe zlecenia? Jakie dokumenty powinienem w takim przypadku
    przedstawic w sadzie?

    > Monitoruj jednocześnie KRS spółki, czy czasem nie ma już takiego
    > wniosku, lub czy sąd nie ogłosił upadłosci lub postępowania układowego.
    > Zgłoś wtedy syndykowi wierzytelność.

    Czy do KRS ma wglad kazdy zainteresowany? Jesli spolka jest w upadlosci,
    to jak odszukac jej syndyka? Rowniez w KRS?