  • 1. Data: 2004-07-13 05:47:35
    Temat: Decyzja administracyjna o podziale nieruchomosci
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Nikt nie odpowiedział, może teraz...

    Jakie elementy powinny wystąpić w decyzji administracyjnej o podziale
    nieruchomości zabudowanej? Czy decyzja może pomijać istotę wniosku (w
    jakim celu podział)? Jak się ma taka decyzja do pozwolenia na budowę,
    jeśli w wyniku podziału mogą zostać naruszone funkcje wymagane w
    pozwoleniu na budowę?
    Olek

  • 2. Data: 2004-07-13 06:30:24
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

    Decyzja o podziale nieruchomości wydawana jest na podstawie ustawy o
    gospodarce
    nieruchomościami i służy za podstawę dokonanie zmian w księdze wieczystej.
    Najważniejszym elementem , zgodnie z tą ustawą, jest to aby działka
    miała dostęp
    do drogi publicznej.

    Decyzja zatwierdzająca projekt podziału wydawana jest dopiero po
    zaopiniowaniu wstępnego projekt podziału POSTANOWIENIEM o zgodności tego
    podziału z planem zagpospodarowania.

    Właśnie w POSTANOWIENIU, opiniującym zgodność propnowanego podziału z
    ustaleniami i normatywami w planu , powinieneś doszukać się funkcji
    dzielonego terenu.

    Pozdrawiam,

    Paweł

  • 3. Data: 2004-07-13 18:11:45
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Paweł "eGEO.pl" wrote:
    > Najważniejszym elementem , zgodnie z tą ustawą, jest to aby działka
    > miała dostęp
    > do drogi publicznej.

    Ale ja pytam o kwestie formalne samej decyzji! Jakie elementy powinna
    zawierać decyzja? Przypuszczam, że nie wystarczy samo stwierdzenie o
    podjęciu decyzji; może jakieś uzasadnienie i co w nim? Czy na przykład
    działkę z zielenią można wydzielić z terenu osiedla, dla którego
    wymagane jest 25% terenów zielonych, a po podziale nie będzie?

    > Decyzja zatwierdzająca projekt podziału wydawana jest dopiero po
    > zaopiniowaniu wstępnego projekt podziału POSTANOWIENIEM o zgodności tego
    > podziału z planem zagpospodarowania.

    A jakie elementy powinno zawierać takie postanowienie?

    > Właśnie w POSTANOWIENIU, opiniującym zgodność propnowanego podziału z
    > ustaleniami i normatywami w planu , powinieneś doszukać się funkcji
    > dzielonego terenu.

    Funkcja nie musi ulec zmianie po podziale, ale podział otwiera drogę do
    zmiany własności. Na przykład mamy budynek z parkingiem (wymaganym w
    pozwoleniu na budowę). Dzielimy działkę, tak że parking zostaje na
    jednej części i sprzedajemy komuś. Funkcja (parking) zostaje, własność i
    i przynależność nie.

    Pozdrawiam,
    Piortr