  • 1. Data: 2004-07-13 06:14:40
    Temat: Mieszkanie - własność i udział w współwłasności działki -> SPADEK ->sprzdaż części udziału w współwłasności działki.
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

    Dzień Dobry Szanownym Grupowiczom,

    Mam taki o to przypadek i proszę Was o poradę.

    Jest sobie blok sześciorodzinny.
    Wszyscy właściciele mają udział po 1/6 w działce gruntu pod blokiem.

    Umiera właściciel jednego z mieszkań i sąd postanawia o spadku na rzecz żony
    i córki po 1/2.

    Ponieważ jest to ich jedyne mieszkanie są na razie zwolnione z płacenia
    podatku.

    Pytanie:
    czy jeżeli sprzedadzą cześć udziału w współwłaności działki gruntu, na
    którym stoi budynek, muszą zapłacić należny podatek ?

    Serdecznie pozdrawiam,

    Paweł

  • 2. Data: 2004-07-13 10:20:11
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    czy jeżeli sprzedadzą cześć udziału w współwłaności działki gruntu, na
    którym stoi budynek, muszą zapłacić należny podatek ?

    Nie mogą sprzedać udziału w działce bez sprzedaży mieszkania.

    brett

  • 3. Data: 2004-07-13 11:33:43
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

    No właśnie, rzecz polega na tym, że ze wspólnej działki wydzielony
    został na wspólny wniosek kawałek gruntu, który nadal pozostaje we
    współwłasności, tylko, jeden ze współwłaścicieli chce odkupić od reszty
    udziały.

    Czyli budynek dalej stoi na działce, z tym że udziały w przeliczeniu na
    powierzchnię będą mniejsze.

    Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę jasno

    Pozdrawiam,

    Paweł

  • 4. Data: 2004-07-13 11:35:04
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

  • 5. Data: 2004-07-13 12:45:58
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    ze wspólnej działki wydzielony
    > został na wspólny wniosek kawałek gruntu, który nadal pozostaje we
    > współwłasności, tylko, jeden ze współwłaścicieli chce odkupić od reszty
    > udziały.

    Należne podatki trzeba płacić zawsze ;)

    A co do twego pytania, to skoro ten skrawek gruntu nie leży pod budynkiem,
    tylko jest osobną działką, to w ogóle od początku ( t.j. wydania
    postanowienia o stwierdzeniu spadku ) należało zapłacić podatek od spadków.
    Sprzedaż tu nic nie zmieni, oprócz tego, że dojdzie jeszcze podatek
    dochodowy ( od przychodu ze sprzedaży nieruchomości ) i od czynności
    cywilnoprawnych

    brett

  • 6. Data: 2004-07-13 12:57:10
    Od: "Paweł \"eGEO.pl\"" <b...@g...biz>

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Spróbuję jeszcze poszukać coś na ten temat.