  • 1. Data: 2005-07-07 13:51:32
    Temat: odpowiedz na reklamacje a 30 dni na rozpatrzenie
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    Witam,

    8 czerwca zlozylem w firmie X reklamacje w sprawie Y, ktorej wyjasnienia
    zazadalem. Firma ta posiada w swoim systemie (zaznaczone z umowy) dwa moje
    adresy: adres wykonywania uslugi i adres do korespondencji. Firma X wyslala
    wyjasnienia na adres wykonywania uslugi, ktory nie posiada skrzynki
    pocztowej i numeracji (lokal bez numeracji), a adres jest adresem bloku ul.
    Iksinska 6/0 (zreszta nie pierwszy raz). Upomnialem sie o to i
    poinformowalem po raz kolejny, ze adres prawidlowy, to adres korespondencji.

    Odpowiedz na reklamacje TEZ zostala wyslana na adres wykonywania uslugi,
    wiec nawet nie mam mozliwosci jej odebrania. Czy w zwiazku z tym firma ta
    nie dokonczyla procesu rozpatrywania reklamacji? Czy proces rozpatrywania
    reklamacji mozna rozumiec przez calosc - wlacznie z wyslaniem odpowiedzi na
    prawidlowy adres? Czy w zwiazku z tym mam prawo uznac, ze reklamacja zostala
    z ustawy (30-dniowy termin) potraktowana, jako rozpatrzona pozytywnie? Kiedy
    ten termin uplywa i uzyskuje z tego tytulu pozytywne rozpatrzenie
    reklamacji?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-07-08 02:22:31
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    Dostalem juz informacje od pracownika tej firmy, ze "wedlug nich moja
    reklamacja zostala rozpatrzona negatywnie". Prawdopodobnie beda twardo stac
    przy swoim stanowisku. Czy moglbym poprosic o podpowiedz, czy mam racje, czy
    tez myle sie w swoich domniemaniach, ze proces reklamacyjny konczy sie z
    chwila udzielenia poprawnie nadanej odpowiedzi, a jej wyslanie na zly adres
    oznacza niedokonczenie procesu rozpatrywania reklamacji i w tym momencie
    wchodzi 30-dniowy ustawowy termin, po ktorym reklamacja automatycznie jest
    uznana za rozpatrzona?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 3. Data: 2005-07-08 05:39:15
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > wchodzi 30-dniowy ustawowy termin, po ktorym reklamacja automatycznie jest

    a nie 14 dni?

  • 4. Data: 2005-07-08 07:18:37
    Od: "Bartloo" <bartloo@_wywal_to_o2.pl>

    > a nie 14 dni?

    Jesli chodzi o jakas firme telekomunikacyjna (nie wazne jaka) to powinno byc
    14 dni.
    A jak chodzi o odpowiedz z ich strony to teoretycznie wszystko sie zgadza
    wyslac odpowiedz wyslali. Wiec mozesz dochodzic tylko tego ze w zwiazku z
    tym ze to nie adres korespondencyjny nie miales mozliwosci zapoznania sie z
    trescia pisma i wnioskujesz o uznanie reklamacji.

    Pozdr
    Bartloo

  • 5. Data: 2005-07-09 11:48:03
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

> [...]
    > tym ze to nie adres korespondencyjny nie miales mozliwosci zapoznania sie
    > trescia pisma i wnioskujesz o uznanie reklamacji.

    No ale zaraz... Analogicznie - jakbym pomylil sie w wysylaniu pieniedzy do
    tejze firmy i wyslalbym im na zly adres, to ponioslbym wszystkie tego
    konsekwencje. Czy aby czasem wyslanie przez nich korespondencji na zly adres
    nie jest takim samym bledem, ktorego konsekwencje musza poniesc?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2005-07-11 07:50:31
    Od: "Bartloo" <bartloo@_wywal_to_o2.pl>

    Użytkownik "Tiger" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konsekwencje. Czy aby czasem wyslanie przez nich korespondencji na zly
    > adres nie jest takim samym bledem, ktorego konsekwencje musza poniesc?

    Masz racje
    Czy nie moze byc tak, ze ta firma moze stwierdzic, ze maja taki adres jako
    firmowy no i tam wyslali.
    Dlatego wlasnie poprzednio pisalem, ze wlasciwie chodzi o wykazanie iz
    wyslali pod zly adres, bo nie pod ten ktory podales jako korespondencyjny.

    Pozdrawiam
    Bartloo

  • 7. Data: 2005-07-14 01:27:10
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

> [...]
    > Dlatego wlasnie poprzednio pisalem, ze wlasciwie chodzi o wykazanie iz
    > wyslali pod zly adres, bo nie pod ten ktory podales jako korespondencyjny.

    Dzieki za odpowiedz. Pracownik firmy w rozmowie telefonicznej (nagranie jest
    w Aster) potwierdzil, ze zostalo wyslane na zly adres. Dzis poszedlem do
    nich i ... o dziwo uslyszalem juz inna wersje - ze wyslali rzekomo na dobry
    adres, tylko nie podjalem... o_O ? Mam (Rxxxx) zezwolenie na wrzucanie
    korespondencji poleconej do skrzynki. Nie dostalem zadnego powiadomienia. To
    wszystko wyglada bardzo dziwnie - co wiecej nadal nie chca mi przyznac
    racji. Co mam zrobic?

    Pozdrawiam,

    Tiger