  • 1. Data: 2005-07-07 13:39:43
    Temat: Re: czy zajwisko superinflacji mozna bylo przewidziec?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tapio napisał(a):
    > Czy PZU majac wyspecjalizowana kadre nie moglo przewidziec zjawiska
    > superinflacji ktora miala miejsce pod koniec lat 80?

    To pytanie raczej do ekonomistów, ale moim zdaniem nikt nie mógł tego
    przewidzieć z jakimś rozsądnym wyprzedzeniem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 2. Data: 2005-07-07 13:40:29
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Czy PZU majac wyspecjalizowana kadre nie moglo przewidziec zjawiska
    superinflacji ktora miala miejsce pod koniec lat 80?
    Czy byly jakiekolwiek przeslanki (doswiadczenia z innych przypadkow, kajow)
    ze cos takiego moze u nas nastapic?
    dziki za odp

  • 3. Data: 2005-07-07 14:20:37
    Od: Cyneq <s...@w...com>

    Johnson wrote:

    > To pytanie raczej do ekonomistów, ale moim zdaniem nikt nie mógł tego
    > przewidzieć z jakimś rozsądnym wyprzedzeniem.

    Jeszcze inaczej:
    Nie udowodnisz ze mogli przewidzieć.
    Ale wiem do czego pijesz: polisa posagowa, tak?
    Jesli chodzi Ci o to, czy w ogóle warto sie procsować - oczywiście że warto.
    Jeśli jednak chcesz uzyskać równowartość sumy ubezpieczenia względem np.
    składnika wynagrodzeń, to nic Ci nie pomoże. Sąd uzna że ryzyko tych
    zjawisk o których mowisz, powinniście uwzględnić oboje (Ty i PZU) i
    orzeka częściową tylko rekompensatę.
    Przykład z praktyki:
    Ja się procesowałem, oparłem swoje rozszczenia o wskaźnik wynagrodzenia
    jakiśtam, stwierdziłem że polisa była zawarta na sumę równoważną 8
    wypłatom (liczba z pamięci). Sąd zastosował zasadę 50/50 i przyznał
    równowartośc 4 wypłat.
    Podobnie miało kilkoro znajomych.

    Pozdrawiam i życze powodzenia w procesie ;)

    --
    Cyneq

  • 4. Data: 2005-07-07 14:35:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cyneq napisał(a):

    > Ale wiem do czego pijesz: polisa posagowa, tak?

    Do niczego nie pije. Źle skierowałeś post.

  • 5. Data: 2005-07-07 14:37:25
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    tak tak polisa posagowa. Ja chce 70% zwaloryzowanej kwoty. Obronca PZU
    popelnil kilka gaf w uzasadnieniu i bede chcial to jakos wykorzystac. Sprawa
    jutro wiec zobaczymy.
    Jak sie znasz na prawie to prosze zerknij 2 posty wyzej i podpowiedz czy
    moge to jakos wykorzystac?'
    dzieki

  • 6. Data: 2005-07-07 15:23:10
    Od: Cyneq <s...@w...com>

    Tapio wrote:
> [...]
    > jutro wiec zobaczymy.
    > Jak sie znasz na prawie to prosze zerknij 2 posty wyzej i podpowiedz czy

    Nie znam się wcale :)
    Opisałem tylko własny przypadek.
    :)

    --
    Cyneq

  • 7. Data: 2005-07-07 15:24:13
    Od: Cyneq <s...@w...com>

    Johnson wrote:

    > Do niczego nie pije. Źle skierowałeś post.

    Pytanie skierowałem do autora pierwszego postu, ale potrzebny mi był
    cytat z Twojego posta.
    Przepraszam.

    --
    Cyneq

  • 8. Data: 2005-07-07 23:46:46
    Od: fan <g...@h...com>

    Cyneq wrote:

> [...]

    Koncowe znaczenia ma fakt czy mieli wplyw, a nie czy mogli przewidziec.
    Inflacja jest starym sposobem okradania ludzi przez banki, i dlatego
    podsylaja roznych Balcerowiczow a to w Argentynie, Indonezii, czy w Polsce.

> [...]
    > jakiśtam, stwierdziłem że polisa była zawarta na sumę równoważną 8
    > wypłatom (liczba z pamięci). Sąd zastosował zasadę 50/50

    Bo sedzia byl kalosz. 50/50 mozna zastosowc kiedy ubezpieczony mial
    wplyw na inflacje, albo na nieunikniecie jej. Albo w najgorszym wypadku
    mogl przewidziec. Od przecietnego Kowalskiego tego wymagac nie mozna.
    Natomiast poprzeczka jest duzo wyzsza w przypadku firmy zatrudniajacej
    na etatach fachowcow.

    i przyznał