    From: Przemek Kalinowski <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odcieli mi gaz za nie oplacenie faktury PROGNOZOWANEJ?
    Date: Wed, 08 Aug 2007 15:59:02 +0200

    Witam...

    mam mieszkanko w Szklarskiej, w którym nikt nie mieszka od 7 miechów,
    wcześniej przez 4 miechy mieszkałem sam płacąc ok. 20 zł za 2 miesiące
    za gaz

    z końcem stycznia dostałem fakturę prognozowaną na 190 zł za okres luty
    - maj, i drugą: tez sto kilkadziesiąt złotych: czerwiec-lipiec

    podziekowałem i płaciłem według stanu na liczniku... wliczajac taryfe,
    ilość metrów pomnozoną przez stawkę za metr + VAT itd. + kilka złotych,
    żeby na pewno pokryć to co wynika z licznika

    10 lipca przy okazji pobytu w Jeleniej Górze odwiedziłem punkt obsługi
    klienta informując, iz nie bedę płacił faktur prognozowanych i prosze o
    wystawianie tylko rzeczywistych rachunków odpowiadajacych stanowi na
    liczniku... stwierdzono, że mam zapacić i tyle w temacie

    kilka dni później odebrałem wezwanie do zapłaty, które siłą rzeczy
    olałem ciepłym moczem

    oświćcie mnie: czy w tym kraju juz płaci się rachunki PROGNOZOWANE? -
    czyli oparte na wróżeniu z fusów, czy jednak podstawą do płacenia jest
    rachunek, faktura odpowiadajaca rzeczywistości

    nie mogę znaleźć info na ten temat w przepisach

    jesli płacimy juz PROGNOZY to czy zwykły dowolny osiedlowy sklepik może
    mi wystawić rachunek za chleb, który kupię lub NIE u nich we wrzesniu? -
    czy w takim razie ja mogę wystawiać rachunki np. za usługi informatyczne
    już za 2008 rok?

    pomóżcie bo się pogubiłem, a nie wiem czy nie zaprzągnąć prokuratora do
    tej zabawy, bo mi to jakąś próbą wymuszenia pachnie - szczególnie, że po
    dzisiejszej telefonicznej rozmowie z gazownią, w chwili pozyskania
    informacji, że moja matka zmarła zaczeli zmieniać śpiewkę, że nie ma
    podpisanej umowy na nowego właściciela... a może ludzie w podobnej
    sytuacji mają być bez gazu do czasu zakończenia spraw spadkowych,
    wpisania nowego własciciela w spółdzielni itd.

    pozdrawiam i dzięki za pomoc, refleksje

    jesli płacimy za PROGNOZY to już zaczynam wystawiać :)