  • 1. Data: 2004-09-14 07:54:35
    Temat: od kiedy rpawo do wynagrodzenia chorobowego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Albo jestem ślepa albo ten przepis gdzieś zniknął,
    Pracownik ma ogolny staż ponad 20 lat, w tym roku był tylko na długim
    zasiłku chorobowym - poprzednia umowa skończyła się w zeszłym roku plus
    3 miesiące szukał pracy (nie rejestrował sie w PUP).
    Zostaje przyjęty do pracy 1 wrzesnia. Dziś przynosi zwolnienie
    lekarskie. Ma prawo do wnagrodzenia chorobowego czy, jak mi chodzi po
    głowie, obowiązuje miesiąc karencji?

    Dodam że pracodawca mu chce za tą chorobe zapłacic, pod warunkiem że
    będzie to wynagordzenie chorobowe tzn. nie będzie musiał od tego płacić
    ZUSu (wierzcie albo nie, zależy mu na tym pracowniku bo parę dni i już
    się sprawdził a cięzko o fachowców).
    Pytanie tylko co mu się za to zwolnienie (7 dni) należy ewentualnie co
    może dostać?
    Wynagrodzenie chorbowe? Zasiłek? Nic?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-09-15 10:48:16
    Temat: Re: od kiedy rpawo do wynagrodzenia chorobowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, Maddy wrote:

    > + Albo jestem ślepa albo ten przepis gdzieś zniknął,

    Maddy, z czego wynika prawo do zasiłku chorobowego płaconego przez
    pracodawcę ?
    Z ZUSu mu zdaniem ZUSu (http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm) zasiłek
    nie przysługuje. Ale właśnie kombinuję z jakiego przepisu wynika
    "chorobowe płacone przez pracodawcę"....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-09-16 16:03:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Maddy, z czego wynika prawo do zasiłku chorobowego płaconego przez
    > pracodawcę ?

    Wynagrodzenia chorobowego. Z Kodeksu Pracy art. 92 ;-)
    Zasiłek płacony jest ze środków ZUS (technicznie pracodawca może go
    wypłacać, ale musi byc odpowiednio duży, a potem odlicza to sobie od
    składek do zapłaty więc do facto on nie płaci tylko ZUS)

    > Z ZUSu mu zdaniem ZUSu (http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm) zasiłek
    > nie przysługuje. Ale właśnie kombinuję z jakiego przepisu wynika
    > "chorobowe płacone przez pracodawcę"....

    Juz wiem na pewno że jak pracownik ma ponad 10 lat stażu pracy to mu sie
    wynagrodzenie chorobowe nalezy do pierwszego dnia umowy ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-09-18 17:52:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + > Maddy, z czego wynika prawo do zasiłku chorobowego płaconego przez
    > + > pracodawcę ?
    > +
    > + Wynagrodzenia chorobowego. Z Kodeksu Pracy art. 92 ;-)

    Acha, pięknie :) Zapomniałem spytać o szczegóły :) ale widzę że kilka
    jest.

    > + Zasiłek płacony jest ze środków ZUS

    ...pierwsze 33 dni też ??? Od kiedy ?

    pozdrowienia, Gotfryd