  • 1. Data: 2007-08-20 18:31:43
    Temat: obiegówki
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Każdy chyba wie co to obiegówki. U nas (w urzędzie) opiewają pokaźną liczbę
    działów, czasem zupełnie nonsesownych w kontekście wykonywanej pracy.

    Zastanawia mnie jak mają się te obiegówki do obowiązującego prawa. Bo
    zawsze są jakieś zagwózdki że nie wydadzą jakichś Bardzo Ważnych Dokumentów
    bez podpisanej obiegówki, a chyba tak nie można robić?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2007-08-20 19:04:40
    Temat: Re: obiegówki
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 20:31:43 +0200, Kapsel napisał(a)
    w:<news:1k7eblls48e9t$.dlg@kapselek.net>:

    > opiewają pokaźną liczbę działów

    ???

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 3. Data: 2007-08-20 20:30:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dokumentów
    > bez podpisanej obiegówki, a chyba tak nie można robić?

    Dokumenty wydać muszą.

  • 4. Data: 2007-08-21 08:08:56
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Dokumenty wydać muszą.

    Na jakiej podstawie? Ostatnio podawałeś Art. 304 kk. Tutaj nie pasuje. Poza tym
    autor wątku nie napisał, czy chodzi np. o świadectwo pracy (bo zwalnia się z
    urzedu), czy o wydanie jakiegoś innego zaświadczenia. Może dowiedzmy się o co
    dokładnie chodzi.

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2007-08-21 08:36:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Poza tym autor wątku nie napisał, czy chodzi np. o świadectwo pracy (bo
    > zwalnia się z urzędu), czy o wydanie jakiegoś innego zaświadczenia. Może

    W stosunku do pracownika, któremu zatrzymano dokumenty za niedostarczenie
    obiegówki podawałem art. 304 kk? Może się pomyliłem - nie przypominam sobie
    tego faktu - ale to absurdalna kwalifikacja prawna.

    W takim wypadku zastosowanie mogą mieć:

    - art. 276 kk - pracodawca ukrywa dokument, którym nie ma prawa
    rozporządzać
    - art. 219 kk - jeśli uporczywie odmawia wydania dokumentu, który ma
    obowiązek wydać.
    - art. 281-282 kp - w pozostałych wypadkach.

    Nie ma żadnego przypadku, gdy od dostarczenia obiegówki można uzależnić
    zwrot czy wydanie należnych z mocy prawa pracownikowi dokumentów. Dokument
    nie może stanowić zastawu, ponieważ nie jest rzeczą. Stąd moja odpowiedź
    jest uniwersalna i nie jest ważne, jakiego to dokumentu pracownikowi nie
    wydadzą.

  • 6. Data: 2007-08-21 09:25:48
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > W stosunku do pracownika, któremu zatrzymano dokumenty za niedostarczenie
    > obiegówki podawałem art. 304 kk? Może się pomyliłem - nie przypominam sobie
    > tego faktu - ale to absurdalna kwalifikacja prawna.

    Nie, tam chodziło o malowanie pokoju w akademiku w zamian za dyplom jakiejś
    uczelni.
    Dzięki za numery art.

    > Nie ma żadnego przypadku, gdy od dostarczenia obiegówki można uzależnić zwrot
    > czy wydanie należnych z mocy prawa pracownikowi dokumentów.

    Z postu nadanego przez autora odczytałem, że niekoniecznie chodzi o dokumenty
    związane z zatrudnieniem. Ale może faktycznie źle to odczytałem. Myślałem raczej
    o przypadku, gdy urząd nie chce wydać np. zaświadczenia o niezaleganiu z
    podatkami dla banku bez odwiedzenia z obiegówką różnych miejsc, gdzie można
    zalegać. Oczywiście przykład zupełnie z sufitu, bo w tym przkładzie jest to
    zadanie urządu, a nie petenta.

    W każdym razie dzięki.

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2007-08-21 11:00:53
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 11:25
    (autor Lukasz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faeb2p$f73$1@news.onet.pl>):

    > Nie, tam chodziło o malowanie pokoju w akademiku w zamian za dyplom
    > jakiejś uczelni.

    Może malarskiej i to praca dyplomowa była ? :D
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 8. Data: 2007-08-21 14:17:01
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 20 Aug 2007 21:04:40 +0200, Szerr napisał(a):

    > ???

    No jest sobie urząd skarbowy i w tymże jest tych działów paręnaście z czego
    połowa pracowników (i zapewne także kierownicy) są na urlopach. A jak już
    są w urzędzie to swoim zwyczajem rzadko bywają w swoich biurach i trzeba
    biegać, pytać, prosić. Uważam że to poniżające i debilne i zastanawiałem
    się nad konsekwencjami niewypełnienia obiegówki po prostu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2007-08-21 14:18:54
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 21 Aug 2007 10:08:56 +0200, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > urzedu), czy o wydanie jakiegoś innego zaświadczenia. Może dowiedzmy się o co

    Mam koleżankę na stażu, który kończy i dostała tą obiegówkę. Akurat jej
    zależy bo chce referencje i pewnie będzie zbierać te podpisy, ale wywiązała
    się rozmowa o konieczności podpisywania i się zaciekawiłem. Ja kończę
    służbę zastępczą za 2 miesiące i zapewne też dostanę taki świstek, a biegać
    z nim po prostu nie widzę celu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2007-08-21 14:56:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > się rozmowa o konieczności podpisywania i się zaciekawiłem. Ja kończę
    > służbę zastępczą za 2 miesiące i zapewne też dostanę taki świstek, a

    Jeśli obiegówkę dostajesz w ramach polecenia służbowego i pracodawca Ci za
    to płaci, to nic nie poradzisz. niewykonanie polecenia może skończyć się
    zwolnieniem dyscyplinarnym. Ale po zakończeniu pracy albo w wypadku jakiejś
    uczelni nie ma prawnego instrumentu do zmuszenia Cię do zbierania
    autografów.