  • 1. Data: 2004-05-12 22:24:59
    Temat: nowe prawo telekomunikacyjne
    Od: Tomaszek <t...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    Jestem tu pierwszy raz, poniewaz szukam opinii i porady na temat nowego
    prawa telekomunikacyjnego.
    Niedawno w Rzeczpospolitej przeczytalem artykul (nie dam linka, bo jest w
    platnym archiwum), w ktorym m.in. mozna przeczytac:

    Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych sugeruje, by w przypadku
    usług przedpłaconych ograniczyć zakres zbieranych danych do imienia i
    nazwiska oraz numeru PESEL, a także serii i numeru dowodu tożsamości - w
    wypadku obywateli polskich, a w wypadku cudzoziemców - do numeru
    paszportu lub karty pobytu.

    czy to znaczy, ze beda rejestrowac pre-paidy. jesli tak,to uwazam to za
    wielki przekret i duza ingerencje panstwa w prywatnosc obywateli.
    nie wiem jaki ma to cel, oprocz zwiekszania kontrolii nad obywatelami?
    nawet nie wspomne o dodatkowych papierkach, formalnosciach i pewnie
    zwiekszania kosztow, bo teraz pre-paidy moga byc tansze wlasnie dlatego, ze
    nie operator nie musi ich obslugiwac.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-13 10:07:29
    Temat: Re: nowe prawo telekomunikacyjne
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Tomaszek wrote:
> [...]
    > zwiekszania kosztow, bo teraz pre-paidy moga byc tansze wlasnie
    > dlatego, ze nie operator nie musi ich obslugiwac.

    A co Ty gangster jakis jestes?
    Teraz mimo niemania obowiazku, zawsze wysylam karte rejestracyjna (oplata
    przerzucona na adresata). Bez tego BOK Simplusa Cie nie obsluzy (niemoznosc
    zweryfikowania czy jestes prawowitym wlascicielem). Niemoznosc zablokowania
    karty po jej zaginieciu/kradziezy.

    Wiec ja z mila checia dalej bede rejestrowal wszystkie prepaidy, niewazne
    czy z przymusu czy z dobrej woli.

    WL

  • 3. Data: 2004-05-13 12:11:16
    Od: "Tomaszek" <t...@g...pl>

    Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl> napisał(a):

    > A co Ty gangster jakis jestes?

    gangster nie, ale na przyklad dziennikarz.

    poza tym co innego mozliwosc rejestracji, bez wzgledu na czyj koszt, a co
    innego obowiazek rejestracji.

    a z innej beczki to obowiazek rejestracji z pewnoscia zwiekszy koszty
    operatorow - czytaj klientow, bo tam gdzie tej rejestracji nie ma jest
    taniej.

    > Wiec ja z mila checia dalej bede rejestrowal wszystkie prepaidy, niewazne
    > czy z przymusu czy z dobrej woli.

    powodzenia :)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-05-13 14:39:33
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Tomaszek wrote:
> [...]
    >
    > a z innej beczki to obowiazek rejestracji z pewnoscia zwiekszy koszty
    > operatorow - czytaj klientow, bo tam gdzie tej rejestracji nie ma jest

    Operatorzy juz teraz wykonuja rejestracje prepaid i sa na to przygotowani,
    tylko uzyszkodnicy nie zawsze z tego korzystaja.

    WL