  • 1. Data: 2004-05-12 22:15:43
    Temat: minimalna placa
    Od: "slash" <m...@d...net>

    Witam wszystkich
    mam takie pytanie - mianowicie - ostatnio moja dziewczyna dostala prace w
    recepcji pewnej
    restauracji - pracodawca szykuje dla niej umowe o prace na pelny etat, etat
    jest prowadzony
    na 3 zmiany - codziennie inna zmianiajac sie co dzien z kolezankami - w
    miesiacu wychodzi ok 192 godzin
    pracy co daje tygodniowo srednio 40 godzin, chodz zdarza sie 48, jednak 2
    razy w tygodniu wypada 3
    zmiana - nocna od 23 do 7 rano, pracodawca za taka prace (obejmujaca
    naprawde sporo obowiazkow:
    podstawy ksiegowosci, obsluga polaczen i rozleczenia z klientami,
    zamowienia, itd.) proponuje 824 zl brutto
    czyli z tego co sie orientuje jest to minimalne wynagrodzenie i o ile sie
    orientuje to trzeba od tego odliczyc
    podatek i skladke ubezpieczeniowa - czyli na "reke" zostaje ok 500 zl -
    bylbym wdzieczny gdyby ktos mi
    dokladnie powiedzial ile trzeba odliczyc. Pracownikom przysluguja rowniez
    posilki regeneracyjne,
    co prawda tylko na I i II zmianie bo na III nie ma nikogo, czy one rowniez
    wliczane sa jakos do wynagrodzenia, jezeli nie to czy pracodawca ma prawo
    potracic je od wynagrodzenia - jezeli beda
    przymusowe. Doszukalem sie rowiez w kodeksie pracy czegos takiego jak
    dodatku za prace w godzinach
    nocnych - czy przysluguje on wszyskim pracujacym w nocy, i czy pracodawca
    jest zobowiazany do jego
    zaplaty, czy takie cos nalezy sie rowniez za prace w niedziele i swieta czy
    nie.
    Wiem ze Polska to bardzo piekny kraj ale czy to mozliwe ze pracujac na 3
    zmiany z masa obowiazkow
    nie mozna bylo dostac ani grosza wiecej niz te minimum ??
    Bardzo bede wdzieczny za pomoc

  • 2. Data: 2004-05-13 10:28:31
    Temat: Re: minimalna placa
    Od: "Browarnik" <b...@i...pl>

> [...]
    > bylbym wdzieczny gdyby ktos mi
    > dokladnie powiedzial ile trzeba odliczyc.

    co do wynagrodzenia netto proponuje skorzystac z kalkulatora GW

    http://praca.gazeta.pl/praca/0,47377.html

    co do calego pytania nie jestem jezeli chodzi o prawo pracy kompetenty na
    tyle zeby doradzac w tym zakresie

    najlepeij zadzwonic do Panstwowej Inspekcji Pracy www.pip.gov.pl
    udzielaja bezplatnych porad pranych telefonicznie - w Warszawie jest to nr
    (0-22) 628-58-07

    pozdrawiam
    M<>S

  • 3. Data: 2004-05-13 18:37:20
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slash" <m...@d...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmiany z masa obowiazkow
    > nie mozna bylo dostac ani grosza wiecej niz te minimum ??

    Zawsze mozna poszukac racy ktora bedzie odpowiadac :-)
    Szkoda zaczynac prace gdzies gdzie od razu widzisz same problemy :-)
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 4. Data: 2004-05-14 07:42:46
    Od: "slash" <m...@d...net>

    Użytkownik "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze mozna poszukac racy ktora bedzie odpowiadac :-)
    > Szkoda zaczynac prace gdzies gdzie od razu widzisz same problemy :-)
    > Pozdrawiam
    > Grzegorz S.

    Odpowiedz twoja jest z lekka banalna, gdyz nie wiem czy znasz polskie realia
    ale w naszym
    kraju za bardzo niemozna sobie pozwolic na przebieranie i dobieranie pracy -
    na ten luksus
    moze sobie pozwolic naprawde niewielu - nawet takie zabiegi jak upominanie
    sie o swoje
    zgodnie z prawem jest niebezpieczne i moze doprowadzic do tego ze z umowy
    beda nici.