    From: "Deni" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: notarialny zakup działki
    Date: Tue, 17 Apr 2007 23:23:14 +0200

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@g...totez.pl> napisał w
    wiadomości news:f03bfi$an5$1@news.onet.pl...
    > Planujemy zakupić działke budowlaną. Czy jako małżeństwo koniecznie musimy
    > się razem stawić przed notariuszem.

    Nie musicie. Oswiadczysz, ze kupujesz dzialke z majatku osobistego do
    majatku osobistego i masz z glowy. Tylko, ze zona wtedy nie bedzie
    wspolwlascicielka dzialki. A jesli bedzie jakis konflikt to moze sie okazac,
    ze zona bedzie chciala podwazyc Twoje oswiadczenie o kupnie za srodki z
    majatku osobistego...
    Jesli chcecie ta dzialke kupic wspolnie to zona musi sie stawic na akcie
    razem z Toba ewentualnie Ty stawiasz sie z notarialnym pelnomocnictwem od
    zony.

    > Jakaś graniczna kwota tranzakcji.
    > Czy mogę sam załatwić sprawę z notariuszem bez notarialnego upoważnienia
    > od
    > żony ?
    > W jednym terminie zgromadzić troje ludzi (ja, żona, notariusz) to już
    > spory
    > wyczyn
    > Problemem nie jest brak zgody żony, lecz brak czasu

    Wiec niech zona podejdzie do notariusza kiedy znajdzie czas i udzieli Ci
    pelnomocnictwa do zakupu tej dzialki, Ciebie przy tym byc nie musi. A majac
    pelnomocnictwo to kupisz dzialke kiedy znajdziesz czas :-)

    Pozdrawiam
    Deni