  • 1. Data: 2004-01-29 14:50:00
    Temat: niezgodność towaru z umową sprzedaży
    Od: kowal <k...@o...pl>

    witam
    Siostra kupiła nagrywarkę w sklepie,w tym samym pomieszczeniu jest
    serwis. Nagrywarka owa pochodziła trochę i przestała. Siostra zaniosła
    do slkepu i powołała się na gwarancję. W sklepie kazali jej zanieść do
    tego serwisu. Zaniosła, poczekala 14 dni i naprawili. Nagrywarka po
    upływie 2 tygodni przestała działać, i tu zaczyna się problem:
    - czy w przypadku powołania się na gwarancjię istnieją jakies
    ograniczenia co do ilości napraw jakie może wykoać serwis zanim wymieni
    na nową?
    - czy jeżeli skożystała już z gwarancji, to może dochodzić praw z tytułu
    niezgodności towaru z umową (ta sama firma choc serwis za ścianą sklepu)?
    -czy ta pierwsza naprawa wlicza się juz do napraw z tytułu niezgodnosci
    towaru z umową (znaczy czy muszą od razu nagrywarkę wymienić, czy moga
    ją jeszcze raz naprawic)?
    -a tutaj smaczek: jeżeli prawo mówi o 14 dniach roboczych na dokonoanie
    naprawy a kupujący podczas transakcji podpisał umowę, w której
    sprzedawca ustalił termin 28 dni, to czy obowiązuje termin 14 dni czy 28
    (sprzedawca ułozył umowę niezgodna z prawem, kupujący w tym momencie
    nei wiedział o tym ze tak jest)

    pozdro

    ps. sorrki ze takie długie ale nie wiedzialem jak to ująć krucej
    pps. jakiś link do stronki o tym może?

  • 2. Data: 2004-01-29 16:10:46
    Temat: Re: niezgodność towaru z umową sprzedaży
    Od: Grazyna <m...@g...pl>

    kowal wrote:

> [...]
    > nei wiedział o tym ze tak jest)
    >
    > pozdro
    >
    > ps. sorrki ze takie długie ale nie wiedzialem jak to ująć krucej

    http://um.warszawa.pl/v_syrenka/konsumenci/prawa_3.h
    tm
    http://www.powiatstargardzki.pl/article.php?sid=497
    http://www.skierniewice.net.pl/modules.php?name=Sect
    ions&sop=viewarticle&artid=51
    Grazyna

  • 3. Data: 2004-01-29 18:32:13
    Od: kowal <k...@o...pl>

    > http://um.warszawa.pl/v_syrenka/konsumenci/prawa_3.h
> [...]

    dziękki

  • 4. Data: 2004-01-29 23:35:22
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bvb6iq$383$1@inews.gazeta.pl>, kowal wrote:
    > - czy w przypadku powołania się na gwarancjię istnieją jakies
    > ograniczenia co do ilości napraw jakie może wykoać serwis zanim wymieni
    > na nową?

    Nie. Co najwyżej chyba w grę wchodzą klauzule ogólne (czy jak się tam to
    nazywa) Kodeksu Cywilnego, ale nie odnoszą się one raczej do takiego
    stopnia uciążliwości.

    > - czy jeżeli skożystała już z gwarancji, to może dochodzić praw z tytułu
    > niezgodności towaru z umową (ta sama firma choc serwis za ścianą sklepu)?

    W przypadku zmarłej ponad roku temu rękojmi, nie można było (chyba że
    ponownie, duża uciążliwość dla konsumenta). Co do niezgodności z umową
    pojęcia nie mam, ale chyba możnaby spróbować.

    > -czy ta pierwsza naprawa wlicza się juz do napraw z tytułu niezgodnosci
    > towaru z umową (znaczy czy muszą od razu nagrywarkę wymienić, czy moga
    > ją jeszcze raz naprawic)?

    Nie wlicza się skoro oddała na gwarancji.

    > -a tutaj smaczek: jeżeli prawo mówi o 14 dniach roboczych na dokonoanie
    > naprawy a kupujący podczas transakcji podpisał umowę, w której

    Prawo nie reguluje w żaden sposób okresu na dokonanie naprawy w przypadku
    gwarancyjnych umów konsumenckich.

    > sprzedawca ustalił termin 28 dni, to czy obowiązuje termin 14 dni czy 28
    > (sprzedawca ułozył umowę niezgodna z prawem, kupujący w tym momencie
    > nei wiedział o tym ze tak jest)

    Sprzedawca (o ile to jednocześnie gwarant) mógł to jedynie ustalić w
    dokumencie gwarancyjnym. Jest gdzieś tam taki zapis?

    --
    Marcin