  • 1. Data: 2003-11-20 14:15:10
    Temat: nieuczciwy sprzedawca - do kogo sie odwołać ????
    Od: "Kent1" <p...@g...pl>

    Witam

    18 stycznia 2003 kupilem buty w sklepie Wojas w Krakowie. Jest na nie rok
    gwarancji. Po 8 - 9 m-cach buty zaczęły szwankowac ( pęknięta podeszwa i
    szwy rozlazły się z boku). Poszedłem do sklepu z paragonem. Pani przyjela i
    powiedziala, ze musze poczekac do 14 dni, i w tym okresie sie ze mna
    skontaktuja.

    JEDNAK ZADNEGO KONTAKTU NIE BYŁO (ANI TELEFONU ANI LISTU)

    Minęły przepisowe dwa tygodnie. Nie dostałem żadnej informacji o tym, że
    buty zostały zakwalifikowane do reklamacji, bądż nie zakwalifikowane. Po
    prostu sklep przez 2 tygodnie nie odzywał sie do mnie. Wiec dzień po upływie
    przepisowego terminu poszedłem zapytać co się dzieje. Pani przyniosłą paczkę
    z moimi butami, powiedziała, że komisja negatywnie ustosunkowała się do
    mojego wniosku i reklamacji nie uwzględniono. Motywując to m in. tym, że
    obuwie jest widocznie zuzyte, ze uzytkowalem je przez 11 m-cy ( a faktycznie
    to przez 9 m-cy , bo od 18 stycznia 2003) i ze usterki, ktore powstały
    wystąpiły z mojej winy.
    Moją reakcja na to była następująca, po pierwsze powiedziałem pani, że ich
    termin minął wczoraj i brak kontaktu z klientem jest rownoznaczny z uznaniem
    reklamacji, oczywiscie butow i decyzji nie przyjmuje i chce sie od niej
    odwolac. W odwolaniu powolalem sie na obowiązujące przepisy tj. art. 8 ust.
    3 ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, Dz.U. nr 141, poz. 1176) .
    Pani przyjela pismo, ale powiedziala, ze musze czekac kolejne 14 dni na
    decyzje komisji odwolawczej firmy Wojas. ( wg. przepisów to 7 dni) Mysle, ze
    zostalem tutaj oszukany przez sklep z obuwiem. Pani najpierw mówila, ze ich
    termin mija za dwa dni, a potem jak powiedzialem ze termin minal wczoraj to
    sie zdziwila, powiedziala, ze ktos od nich sie pomyli, ale musze czekac
    kolejne dwa tygodnie.
    Pani zadzwoniła do mnie dopiero 14 dnia i powiedziala, ze niestety
    reklamacja została ponownie odrzucona.
    Co powinienem teraz zrobic ? Jakie sa kolejne kroki, ktore powinienem podjąć
    ?

    Podaje adres tego sklepu.
    Wojas Trade Sp. z.o.o.
    Sklep Nr. 7
    ul. Królewska 88
    30-079 Kraków
    NIP 735 - 10 -10 -772

    dziekuje za pomoc i proszę o rady.
    pozdrawiam Paweł Rusinek

  • 2. Data: 2003-11-20 14:53:42
    Temat: Re: nieuczciwy sprzedawca - do kogo sie odwołać ????
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

> [...]
    upływie
    > przepisowego terminu poszedłem zapytać co się dzieje.

    Sprzedawca ma w czasie 14 dni ustosunkować się do żądania klienta. Nie
    znaczy to że ma powiadomić. Zadzwonić czy wysłać list może z czystej
    grzeczności.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-11-20 15:03:06
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > 18 stycznia 2003 kupilem buty w sklepie Wojas w Krakowie. Jest na nie rok
    > gwarancji. Po 8 - 9 m-cach buty zaczęły szwankowac ( pęknięta podeszwa i
    > szwy rozlazły się z boku).
    Oczywiscie to co napisałem wcześniej nie zmienia faktu, że tutaj masz chyba
    rację. Powinni przyjąć reklamację.
    --
    Piotr >

  • 4. Data: 2003-11-20 15:06:15
    Temat: Odp: nieuczciwy sprzedawca - do kogo sie odwołać ????
    Od: "Kent1" <p...@g...pl>

    hmm
    no ale powiedziali, ze w ciagu 14 dni sie odezwą
    a nie odezwali sie
    rownie dobrze czekałbym rok bez wiesci od nich

  • 5. Data: 2003-11-20 16:51:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sprzedawca ma w czasie 14 dni ustosunkować się do żądania klienta. Nie
    > znaczy to że ma powiadomić. Zadzwonić czy wysłać list może z czystej
    > grzeczności.

    Genialne. A jak jest niegrzeczny, to jak ma zakomunikować niby swoją wolę?
    Opublikować w gazecie?

  • 6. Data: 2003-11-20 16:52:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Było wałkowane na tej grupie, więc poszukaj w archiwum. Generalnie radzę
    kontakt z Rzecznikiem Konsumenta w Krakowie, bo nie ma sensu, byś sam
    trenował te procedury.

  • 7. Data: 2003-11-20 17:56:31
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Piotr/inw wrote:
    > Sprzedawca ma w czasie 14 dni ustosunkować się do żądania klienta. Nie
    > znaczy to że ma powiadomić. Zadzwonić czy wysłać list może z czystej
    > grzeczności.

    A to ciekawa teoria...

    KG

  • 8. Data: 2003-11-20 18:00:41
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Kent1 wrote:
    > Co powinienem teraz zrobic ? Jakie sa kolejne kroki, ktore powinienem podjąć
    > ?

    Mozesz upierać się przy przekroczeniu 14 dniowego terminu i uznaniu
    przez to reklamacji, ale jak ten przepis jest/będzie interpretowany
    przez sądy trudno powiedzieć. Możesz spróbować złożyć wniosek w
    polubownym sądzie konsumenckim, który może rozstrzygnąć spór, jeśli
    zgodzi się na to sprzedawca. O siedzibę sądu w Krakowie dowiedz się w
    Federacji Konsumentów albo w Inspekcji Handlowej. Zresztą kontakt z tymi
    instytucjami na pewno nie zaszkodzi, mogą np. wskazać rzeczoznawcę.

    KG

  • 9. Data: 2003-11-20 19:02:49
    Od: "Radi" <r...@p...onet.pl>

    > Genialne. A jak jest niegrzeczny, to jak ma zakomunikować niby swoją wolę?
    > Opublikować w gazecie?

    Napisać na kartce z datą, przywalić pieczątkę i położyć pod lade w
    oczekiwaniu na klienta. W interesie nabywcy jest zgłosić się czternastego
    czy też 15 dnia i zapytać jak została rozpatrzona reklamacja.

  • 10. Data: 2003-11-20 19:12:14
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Radi wrote:
    > Napisać na kartce z datą, przywalić pieczątkę i położyć pod lade w
    > oczekiwaniu na klienta. W interesie nabywcy jest zgłosić się czternastego
    > czy też 15 dnia i zapytać jak została rozpatrzona reklamacja.

    A jak składa się oświadczenie woli? Kiedy jest uznawane za złożone?

    KG