  • 1. Data: 2003-11-20 13:13:21
    Temat: [OT??] Praca magisterska i plagiat
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    Hejka

    Z gory sorki za temat, ale nie wiem na ktorej grupie probowac.

    Interesuje mnie kwestia plagiatu, gdyz z tego co sie orientuje to

    chodzi tu o kwestie dokladnego przepisywania cudzej pracy i podpisania

    sie pod nia swoim nazwiskiem.

    A jesli zrobimy cos takiego, ze "przepiszemy" dany tekst ale wlasnymi

    slowami? Jesli porownamy oba teksty od razu widac, ze jedno jest z

    drugiego pisane (lecz nie cytowane) - problematyka, ktora jest w tej

    samej kolejnosci poruszana. Czy to tez jest plagiat?

    W przypadku ksiazek ktore sa tlumaczeniami z innego jezyka mozna

    jeszcze bardziej "podkolorowac" ten problem i w bibliografi zamiast

    wzorowania sie na tlumaczeniu mozna wpisac, iz kozystalo sie z

    oryginalu (a nie polskiego tlumaczenia) i sprawa jest juz chyba do

    konca rozwiazana. Co o tym sadzicie?

    Pozdrawiam
    FunBoy

  • 2. Data: 2003-11-21 21:32:22
    Temat: Re: [OT??] Praca magisterska i plagiat
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "FunBoy" kemenangan <20 lis 2003> menyalin :

    Duzo pytan tu zadales.

    Plagiat:
    1. skopiowanie cudzego dzieła, utworu, pomysłu, odkrycia itp. i przedstawienie go pod
    własnym
    nazwiskiem; kradzież czyichś praw autorskich do danego dzieła.
    2. wierne zapożyczenie z tekstu cudzego autorstwa i wykorzystanie go jako własnego;

    I ja bym sie z tym zgodzil. Ale tak w ogole zastanawiam sie nad tym co napisales i
    tak sobie mysle, ze jak
    po prostu kombinujesz zeby zalatwic sobie prace magisterska, to czy nie lepiej jest
    po prostu zamowic u
    kogos - cala nowiutka, a nie ryzykowac ze wpadniesz?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-11-21 23:39:04
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    w <news:Xns943AE5470D658bj77jpjmb1newsonetpl@213.180.1
    28.20>
    huski napisał(a):

> [...]
    > 1. skopiowanie cudzego dzieła, utworu, pomysłu, odkrycia itp. i
    > przedstawienie go pod własnym nazwiskiem; kradzież czyichś praw

    Czyli w moim przypadku, ten punkt mozna podpiac.

    Tylko zapomnialem jednej kwesti dopisac. Jako, ze opisuje zrodlo
    wlasnymi slowami, nie umieszczam go w cytacie, ale po kazdym
    rozdziale (podrozdziale, fragmencie - w zaleznosci ile skorzystalem
    na zrodle) UMIESZCZAM ODNOSNIK DO ZRODLA na ktorym sie wzorowalem.

    > I ja bym sie z tym zgodzil.

    Mozesz jasniej - z czym dokladnie bys sie zgodzil?

> [...]
    > zeby zalatwic sobie prace magisterska, to czy nie lepiej jest po
    > prostu zamowic u kogos - cala nowiutka, a nie ryzykowac ze

    Po pierwsze - nie mam kasy na takie rzeczy.
    Po drugie - nigdy nie wiesz, jesli komus zlecisz robote, czy on
    fuszerki nie odprawi.
    Po trzecie - moja praca ma 2 czesci - teoretyczna i praktyczna.
    Niestety nie jestem umyslem humanistycznym i ciezko mi idzie, gdy
    musze cos dluzszego, sam od siebie napisac. Z czescia praktyczna nie
    ma problemu, gdyz to jest cos co musze sam wykonac - zreszta jest to
    temat, ktory mnie interesuje.
    A po czwarte - chce to sam zrobic, gdyz zawsze czlowiek sie czegos
    nowego nauczy.

    I patrzac na 3 punkt mojej wyliczanki ;-) - chce wiedziec ile moge
    zapozyczyc z innych zrodel i w jaki sposob to zrobic, aby bylo w
    zgodzie z prawem.

    Pozdrawiam
    FunBoy

  • 4. Data: 2003-11-21 23:39:04
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

  • 6. Data: 2003-11-21 23:41:14
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

    w <news:Xns943B69FFEAD3funboytlenpl@213.180.128.20>
    FunBoy napisał(a):

> [...]
    > rozdziale (podrozdziale, fragmencie - w zaleznosci ile
    > skorzystalem na zrodle) UMIESZCZAM ODNOSNIK DO ZRODLA na ktorym

    Czyli teraz kiedy wszystko jest juz jasne - chyba nie ma mowy o
    plagiacie???

    Pozdrawiam
    FunBoy

  • 7. Data: 2003-11-21 23:41:14
    Od: FunBoy <funboy@...(.-.=.N.O.s.p.a.m.=.-.)...tlen.pl>

  • 8. Data: 2003-11-24 20:47:10
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "FunBoy" kemenangan <22 lis 2003> menyalin :

    > Po drugie - nigdy nie wiesz, jesli komus zlecisz robote, czy on
    > fuszerki nie odprawi.
    zawsze mozesz zaplacic po tym jak otrzymasz prace, ale to nie wazne. Jak jest tak, ze
    sie posilkujesz
    jakimis informacjami to jest ok, od tego jest bibliografia. Jak przepisze czyjas
    ksiazke i sie pod nia
    podpiszesz to jest plagiat. Jak ja zacytujesz i zrobisz przypisy do zrodla to jest
    ok. Co do parafrazowania
    cudzych wypowiedzi to ciezko powiedziec, moim zdaniem jesli parafraza jest dobra to
    nic sie nie da zrobic.

    --
    huski
    h...@i...pl