    From: "adam-rybnik" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nieuczciwy sprzedawca ... co zrobic ?
    Date: Wed, 7 Mar 2007 18:53:56 +0100

    mam taki problem ..
    zakupilem na allegro komplet 550 tuszy do drukarek atramentowych
    cytat z aukcji : "Termin ważności tuszy to około 2-3 lata"

    po otrzymaniu przesylki okazalo sie, ze data waznosci na tuszach to 2002 rok
    poinformowalem o tym sprzedawce, ktory jednak trzymal sie wersji, ze tusze
    sa dobre ...

    przyslal po 2 tygodniach jakas "lewa" ekspertyze w ktorej bylo napisane ze
    od daty produkcji tusze sa wazne przez 4-5 lat ... a data produkcji tuszy to
    rok 2000, czyli i tak 2 lata po dacie waznosci ...

    sprzedalem 2 takie zestawy wierząc że sa dobre, jednak klienci zrobili
    zwrot, gdyz towar okazal sie trefny ...

    chce teraz zarzadac zwrotu pieniedzy od sprzedawcy, towar mam kompletny, w
    nienaruszonym stanie (poza 1 tuszem ktory byl otwarty do sprawdzenia)

    sprzedawca tlumaczy sie ze prawnie mam tylko 10 dni na reklamacje towaru,
    jednak towar jest wadliwy a sprzedawca ciagle zapewnial ze jest dobry, mam
    tez pisemna "ekspertyze" wykonana przez jakas firme sprzedajaca, jej tekst
    jest wrecz smieszny ... poza tym mam podstawy twierdzic ze firma ta nie jest
    upowazniona do wydania takiej ekspertyzy o przydatnosci towaru ktory jest
    objety data waznosci ..

    czy mam wiec prawo żądać zwrotu od sprzedającego ? jesli sie nie zgodzi na
    zwrot jakie kroki prawne moge podjac ? z jakiego artykulu moge go zaskarzyc
    ... ? i co z ekspertyza ktora wg mnie zostala wystawiona "na odczepne" ...
    za to tez moge pociagnac go do odpowiedzialnosci ?? prosze o odpowiedz na
    moje pytania, bo nie wiem juz co w tej sytuacji zrobic ... pozdrawiam Adam