  • 1. Data: 2002-10-26 15:05:28
    Temat: nieuczciwa konkurencja
    Od: "NN" <s...@w...pl>

    za kilka dni będę miał proces o nieuczciwą konkurencję - podawałem w
    ulotkach cenny innych firm, mam w związku z tym następujące pytania:
    1. Czy osoba występująca w imieniu Policji na rozprawie to ta która mie
    przesłuchiwała? czy też niekoniecznie? - jeśli ktoś miał już podobna sprawę
    to będę wdzięczny za odpowiedź
    2. Czy to że policjant mnie przesłuchujący (i inni obecni policjanci przy
    przesłuchaniu) to dobry znajomy osoby która złożyła na mnie doniesienie(tzw.
    poszkodowany) można jakoś wykorzystać na swoją korzyść?
    3. Czy udowodnienie prawdziwości podanych przez mnie cen spada na
    oskarżyciela? czy też na mnie jako osoby się broniącej?

    z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i sugestie

  • 2. Data: 2002-10-28 11:46:22
    Temat: Re: nieuczciwa konkurencja
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NN" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy osoba występująca w imieniu Policji na rozprawie to ta która mie
    > przesłuchiwała? czy też niekoniecznie? - jeśli ktoś miał już podobna

    Aaaargh! Jak to - Policja??? To masz sprawe karną za nieuczciwa konkurencję?
    Mamo... Powinien byc ten, co Cie przesłuchiwał, bo przeciez chyba o tym
    będzie mowa, nie?

> [...]
    doniesienie(tzw.
    > poszkodowany) można jakoś wykorzystać na swoją korzyść?

    Aaaa - to juz rozumiem o co chodzi:))) Oczyiście, że możesz to podnieść, nie
    zaszkodzi. Czy coś to zmieni merytorycznie- wątpie, bo to i tak juz teraz
    zależy od tego, jaka ta Twoja reklama była. Co prawda nie miałem do
    czynienia z takim przypadkiem ani nigdy nie słyszałem o tym aby wyłączono
    policjanta, ale wydaję mi się, że na podst. art. 47 ( odesłanie do 40,41,42
    dla osób prowadzących postępowanie przygotowawcze i i nnych oskażycieli
    publicznych ) w wypadku opisanym w art. 311 par 2 - a sądze, że tak właśnie
    jest ( tzn. dochodzenie prowadziła tylko policja - nie było prokuratora )
    można by sie pokusić o wyłączenie drania :))) Jak mówię, nie da Ci to chyba
    zbyt wiele, ale jak chcesz troche napsuc im krwi i sądzisz że Ci to cos da,
    to walcz. Dobrze by było, gdybyś miał jakigos adwokata oczywiście :)

    > 3. Czy udowodnienie prawdziwości podanych przez mnie cen spada na
    > oskarżyciela? czy też na mnie jako osoby się broniącej?

    Posłuchaj. Reklama porównawcza jako taka nie jest juz zabroniona. Musi
    jednak spełniać pewne warunki - pop rostu musi byc rzetelna a nie kłamliwa.
    Mówi o tym ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w art. 16 pkt 3.
    POdaje go poniżej, jesli go jeszcze nie znasz/nie masz. Co do ciężaru
    dowodu, to oczywiście spoczywa on na oskarżycielu - on musi Tobie udowodnić,
    że Twoja reklama nie jest niezgodna z wymogami ww. przepisu. Jeśli mu się
    nie uda - to klops. Dla mnie w ogóle przepisy karne w sprawach czysto
    gospodarczych to troche ciemnogród i inkwizycja - jak więzienie za długi,
    ale to juz moja prywatna opinia.

    Art. 16. [...]
    3.Reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta
    albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, zwana dalej "reklamą
    porównawczą", stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z
    dobrymi obyczajami. Reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi
    obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki:
    1) nie jest reklamą wprowadzającą w błąd, o której mowa w ust. 1 pkt 2,
    2) w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych
    kryteriów porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub
    przeznaczone do tego samego celu,
    3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych,
    charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług, do
    których może należeć także cena,
    4) nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego
    konkurentem, ani między ich towarami albo usługami, znakami towarowymi,
    oznaczeniami przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi,
    5) nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych,
    oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających, a także
    okoliczności dotyczących konkurenta,
    6) w odniesieniu do towarów z geograficznym oznaczeniem regionalnym odnosi
    się zawsze do towarów z takim samym oznaczeniem,
    7) nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia
    przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też
    geograficznego oznaczenia regionalnego produktów konkurencyjnych,
    8) nie przedstawia towaru lub usługi jako imitacji czy naśladownictwa
    towaru lub usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym albo innym
    oznaczeniem odróżniającym.
    4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od
    jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty
    lub zawierać informację, że oferta jest ważna do czasu wyczerpania zapasu
    towarów bądź zaprzestania wykonywania usług, a jeżeli oferta specjalna
    jeszcze nie obowiązuje, powinna wskazywać również datę, od której specjalna
    cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały.

    Jak chcesz szczegółów może, to zapraszam :)

    Pozdrawiam i życzę powodzenia ( napisz jak poszło - to ciekawy dla mnie
    przypadek )

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2002-10-28 15:32:09
    Od: "NN" <s...@w...pl>

> [...]
    da,
    > to walcz. Dobrze by było, gdybyś miał jakigos adwokata oczywiście :)
    chyba to nic nie da mozna tylko rozdrażnić wszystkich :(

> [...]
    kłamliwa.
    > Mówi o tym ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w art. 16 pkt 3.
    tak, wiem ale co gdy pojawia sie błąd w jednej z wielu cen? mają mnie?

    jaka jest najlepsza linia obrony?:
    a) ceny były takie jak uzyskałem u sprzedawcy, to on musiał sie pomylić
    podając mi je
    b) to tylko przypadkowa zbierznosc nazw mialem na mysli zupełnie inną firmę
    o tej samej nazwie

  • 4. Data: 2002-10-29 23:27:31
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > chyba
    > da,
    > chyba to nic nie da mozna tylko rozdrażnić wszystkich :(

    Pewnie tak - od tego policjanta it ak już niewiele zależy.

> [...]
    > podając mi je
    > b) to tylko przypadkowa zbierznosc nazw mialem na mysli zupełnie inną

    Najlepsza linia obrony, to ta prawdziwa. a po niej - ta która najbardziej w
    danych okolicznościach wygląda na prawdziwą. Jeśli nawet podałes nieprawdę
    ale nie zrobiłeś tego celowo, to według mnie nie jest to czyn nieuczciwej
    konkurecji. Byłby to np art. 14. a tam jest wymóg , aby fałszywe informacje
    rozpowszechniane były "...w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia
    szkody.". Art. 16. posługuje się z kolei pojęciem 'dobrych obyczajów'. Jeśli
    to tylko jedna błedna informacja w reklamie zawierającej ich wiele i nie
    miałeś nic zdrożnego na myśli, to nie mają sprawy. Choć i tak sądzę, że
    powinienieś mieć adwokata, albo choć się jakiegos szczegółowo i osobiście
    poradzić.

    pozdrawiam

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2002-10-30 11:49:12
    Od: "NN" <s...@w...pl>

> [...]
    > miałeś nic zdrożnego na myśli, to nie mają sprawy. Choć i tak sądzę, że
    > powinienieś mieć adwokata, albo choć się jakiegos szczegółowo i osobiście
    dzięki za informacje, adwokata mam, ale nieźle mnie to przykosztuje, bedę
    musiał zrobić drugą taką reklamę aby to nadrobić :)

    pozdrawiam