  • 1. Data: 2003-06-19 10:26:26
    Temat: nietypowa sprawa (osiedle, neon)
    Od: "news" <k...@4...pl>

    mam dosc nietypowa jednak uciazliwa sprawe i chcialbym jakos ruszyc w
    temacie, ale nie wiem jak zaczac.
    sprawa wyglada tak:
    mieszkam na osiedlu, w nablizszej okolicy stoja 3 duze bloki. na jednym z
    nich, a dokladniej tym ktory stoi prostopadle do tego w ktorym mieszkam, na
    "golej" scianie (czyli bez okien) zawieszono ogromny (na wys. trzech pieter)
    neon z napisem apteka. codziennie wieczorem oczywiscie zapala sie i swieci
    prosto w okna mojego bloku (a przynajmniej jego czesci). jest to bardzo
    uciazliwe bo neon swieci na tyle mocmo, ze jak zgasze swiatlo to w pokoju
    mam prawie jasno. neon napewno zostal powieszony za zgoda spoldzielni do
    ktorej nalezy ten (nie moj) blok, tak wiec mam pytanie w jaki sposob uderzyc
    do spoldzielni aby go usunela albo przynajmniej wymusila na "wlascicielu"
    wylaczenie tego cholernego podswietlenia.
    nadmieniam, ze w swojej opinii nie jestem odosobniony i pare podpisow
    moglbym w tej sprawie zebrac.
    przy okazji - czy spoldzielnia moze sobie dowolnie zamieszczac tego typu
    reklamy na elewacji bydynku ktorym zarzadza ? jakimi jest ograniczona
    przepisami ?

    z gory dzieki za wszelkie wskazowki
    pzdr
    p/s wiem ze moge zodziennie zaslaniac okna zaslonami czy roletami, ale nie o
    to chodzi.

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 2. Data: 2003-06-19 20:31:34
    Temat: Re: nietypowa sprawa (osiedle, neon)
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pieter)
    > neon z napisem apteka. codziennie wieczorem oczywiscie zapala sie i swieci

    raz, jest art. 144 KCmówiący, że nalezy powstrzymac sie od działań, które
    utrudniałyby korzystanie z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętna miarę,

    a dwa to może cos znajdzie się w rozp o war tech jakim powinny odpowiadac
    budynki i ich usytuowanie,

    trzy, to strona powinna byc wspólnota lub sp-nia, zależy do kogo należy
    budynek w którym mieszkasz,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-20 12:41:55
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Wiatrówka gładkolufowa, gdybyś oczywiście wykorzystał wszystkie inne środki
    prawne.
    Jacek

  • 4. Data: 2003-06-20 17:44:30
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał

    > trzy, to strona powinna byc wspólnota lub sp-nia, zależy do kogo należy
    > budynek w którym mieszkasz,

    No, a gdyby wyjść z ochrony ograniczonego prawa rzeczowego, jakim jest
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, a konkretnie z
    odesłania obecnego w art. 251 k.c.? Wtedy stosujemy odpowiednio przepisy o
    ochronie własności i już. Dzięki temu można ominąć takie nieruchawe molochy,
    jakimi są spółdzielnie. Zresztą, gdyby oba bloki należały do tej samej
    spółdzielni, to nie miałaby ona interesu w działaniu.