    From: "Tomasz Sitek" <p205@_NOSPAM_tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niepłacący pracodawca - konsekwencje dla mnie
    Date: Mon, 12 May 2003 15:38:00 +0200

    > i teraz zastanawiam się - a co jeżeli pracodawca nie płaci ZUSu?
    > (musi płacić jak jestem studentem w ogóle?) czy innych zobowiązań?
    > (jak mogę to sprawdzić? mam nadzieję że nie muszę tam jechać bo

    Sprawdz ten ZUS!
    Powiem Ci ze kumpela, ktorej firma padla dowiedziala sie TERAZ, po wielu
    miesiacach ze nie placili Zus-u, obecnie szuka bylych wspolpracownikow, by
    zalozyc wspolnie sprawe.
    Jak ta sprawa wyszla to zazadala od obecnego jej (i mojego rowniez)
    pracodawcy udowodnienia, ze placony jest zus.
    Ksiegowosc wystawila jakies specjalne zaswiadczenia (od razu na wszelki
    wypadek wszystkim pracownikow :) ze placony jest skladka - wyliczone kwoty,
    piecztka, podpisy itp.
    wygladalo to jak jakis znormalizowany druk przygotowany na takie zapytania.
    Sprawdz.

    Tomek