  • 1. Data: 2004-06-08 14:10:02
    Temat: niekaralnosc - szczegoly, pomocy
    Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow

    Potrzebuje zaswiadczenie o niekaralnosci. Niestety w tym roku zostalem
    skazany (art. 291 ust.1 kk - posiadanie nielegalnego oprogramowania w ilosci
    19 szt) i orzeczono na podstawie art. 39 pkt. 5-8 kk świadczenie pieniezne w
    wysokosci 600zl + 260 oplaty...
    Pytanie brzmi kiedy dostane "czyste" zaswiadczenie ? badz tez inaczej, czy
    moje zaswiadczenie zdyskwalifikuje mnie przy ubieganiu sie o wize (USA,
    australia, chodzi o wyjazd Work&Travel, albo cos w tym stylu)??
    Dalej, czy studenci maja za darmo takie zaswiadczenie ?
    Bylem glupi ze nie poszlem po owe zaswiadczenie przed wyrokiem, teraz juz
    pozamiatane, czy moze jeszcze jakies wyjscie ?

    Tomek

  • 2. Data: 2004-06-08 14:44:38
    Temat: Re: niekaralnosc - szczegoly, pomocy
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    To zalezy kiedy zostales skazany. System jest tak szybki ze od razu tam nie
    trafiasz. Jakies opoznienie jest wiec moze jeszcze cie nie ma w rejestrze i
    jestes "czysty"
    pozdrawiam

    Ps.Koszt 50 zł. Zwolnien raczej nie ma,

  • 3. Data: 2004-06-08 14:48:05
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Tomek <k...@p...onet.pl> wrote:
    : Witam grupowiczow
    [...]

    Generalnie sad potraktowal Cie bardzo lagodnie ;)
    Zadecydowal o orzeczeniu srodka karnego w postaci swiadczenia
    pienieznego, jak sie domyslasz za paserstwo mogla byc orzeczona znacznie
    surowsza kara. Ale do rzeczy Art. 107 § 6 KK "Jezeli orzeczono srodek
    karny, zatarcie skazania nie moze nastapic przed jego wykonaniem,
    darowaniem albo przedawnieniem jego wykonania, z zastrzezeniem art. 76 §
    2(ktory Ciebie nie dotyczy w tym przypadku :)" Dla porzadku podam
    jeszcze art. 106. "z chwila zatarcia skazania uwaza sie je za niebyle;
    wpis o skazaniu usuwa sie z rejestru skazanych"
    O ile sie orientuje wydanie zaswiadczenia o niekaralnosci jest
    platne, choc nie wiem ile kosztuje, i komu przysluguja jakies ulgi ( o
    ile w ogole przysluguja)
    --
    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.

  • 4. Data: 2004-06-08 15:07:09
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Soldier" s...@s...pl napisał(a)
    w news'ie: news:ca4jjs$84a$1@news.onet.pl

> [...]
    > Zadecydowal o orzeczeniu srodka karnego w postaci swiadczenia
    > pienieznego, jak sie domyslasz za paserstwo mogla byc orzeczona znacznie

    *Posiadanie* nie jest *paserstwem* . Chyba
    coś Ci się pomyliło?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to zdolność pozyskiwania przyzwolenia innych."

  • 5. Data: 2004-06-08 15:42:03
    Od: "E.W" <e...@y...com>

    Zalatwiaj sprawe przez inne biuro , przez inna fundacje , ktora wymaga
    tylko oswiadczenia Twojego w ankiecie, ze jestes niekaralny. Ja tak mialem
    (tez mam wyrok , zaplata jakiejs kwoty w "zawiasach", glupi , za
    przedluzenie pieczatki w legitymacji stud. (zmienilem rok dlugopisem) .. nie
    wiedzialem ze to taki wazny dokument i za to tyle bedzie problemow, ale na
    razie mi to nie przeszkadza, W&T mam zaliczone , nikt w ambasadzie nie
    sprawdza , podejrzewam, czy faktycznie nie byles karany. W moim przypadku
    wsz sie odbylo bez najmniejszych klopotow.

  • 6. Data: 2004-06-08 16:24:13
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > przedluzenie pieczatki w legitymacji stud. (zmienilem rok dlugopisem) .. nie
    > wiedzialem ze to taki wazny dokument i za to tyle bedzie problemow,

    przyznam, ze mnie rozbawiles. a jaka jest definicja waznego dokumentu
    wg Ciebie? rozumiem, ze uwazasz, iz pewne dokumenty mozna falszowac, a
    pewnych nie wolno? dokument to dokument i udowodnione jest naukowo, ze
    jesli ktos oszukuje w malej sprawie, to jest duze prawdopodobienstwo, ze
    oszuka w duzej.

    pozdr.
    marcin

  • 7. Data: 2004-06-08 16:43:45
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Andrzej_K <n...@n...spam.pl> wrote:
    [...]
    : *Posiadanie* nie jest *paserstwem* . Chyba
    : coś Ci się pomyliło?.

    No to przepraszam ale grupowicz podal jako podstawe prawna kwalifikacji
    czynu art. 291 (dalej napisal o posiadaniu nielegalnego oprogramowania,
    ale nie napisal w jaki sposob wszedl w jego posiadanie - mogl ja nabyc
    badz tez przyjac lub tez pomoc w jej ukryciu :> ), ktory mowi o
    paserstwie umyslnym, stad tez moje uzycie tego slowa w poscie.

  • 8. Data: 2004-06-08 17:30:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomek wrote:
> [...]
    > 19 szt) i orzeczono na podstawie art. 39 pkt. 5-8 kk świadczenie pieniezne w

    coś mi nie pasuje w tym wyroku...

    > Pytanie brzmi kiedy dostane "czyste" zaswiadczenie ?

    jeżeli to było odstąpienie od wymierzenia kary, to po roku - pod
    warunkiem że zapłacisz

    KG

  • 9. Data: 2004-06-08 18:25:26
    Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Soldier" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zadecydowal o orzeczeniu srodka karnego w postaci swiadczenia
    > pienieznego, jak sie domyslasz za paserstwo mogla byc orzeczona znacznie

    mnie taka kwota wcale nie zadowala (biorac pod uwage, ze goscie, ktorzy
    mieli setki plyt placili niewiele wieksze kwoty), ale nie wazne,
    przestepstwo to przestepstwo (tylko dlaczego akurat na 100 ludzi
    posiadajacych ogromna ilosc oprogramowania itd, akurat mnie ktos pod...). Po
    takim czyms to czlowiek ma ochote doniesc na "wszystkich", zreszta...

> [...]
    > jeszcze art. 106. "z chwila zatarcia skazania uwaza sie je za niebyle;
    > wpis o skazaniu usuwa sie z rejestru skazanych"

    gdzie bym czegos nie czytal to nic nie rozumiem, czy prawo jest tak
    ukladane, ze trzeba skonczyc studia prawnicze....
    no wlasnie u mnie orzeczono srodek karny, wiec kiedy nastapi to zatarcie ?
    potrafie zrozumiec, ze nie przed dokonaniem swiadczenia na cel spoleczny.
    Ale kiedy dojdzie do zatarcia (i usuniecia z rejestru) to nie pisze w Twoim
    poscie.

    Tomek

  • 10. Data: 2004-06-08 18:31:25
    Od: "Tomek" <k...@p...onet.pl>

    > coś mi nie pasuje w tym wyroku...

    ale co ?

    > jeżeli to było odstąpienie od wymierzenia kary, to po roku - pod
    > warunkiem że zapłacisz

    to nie bylo odstapienie od kary, to bylo przyznanie sie do winy i:
    nieprzeprowadzenie rozprawy 335 ust 1, za zgoda podejrzanego skazanie bez
    rozprawy (291 i 293), orzeczenie srodka karnego w postaci swiadczenia na
    cele spoleczne

    Tomek