    From: czonek <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: niegroźna nadgorliwość wierzyciela czy straszenie
    Date: Thu, 12 Apr 2007 13:39:15 +0200

    04-04-2007 został mi doręczony nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym. Połowe widniejącego w nim zadłużenia spłaciłem
    wierzycielowi przed wydaniem nakazu a resztę (zbieg okoliczności) w dniu
    doręczenia mi nakazu. Mimo spałcenia kwoty spornej wraz z odsetkami,
    bedę wnosił sprzeciw od nakazu. Zgodnie z zawartym pouczeniem mam na to
    14 dni od doręczenia nakazu czyli do dnia 18-04-2007. Dzisiaj dostałem z
    kancelarii obsługujacej wierzyciela wezwanie przedegzekucyjne,
    staraszące mnie i poręczyciela egzekucją, kosztami egzekucji i taki
    różnymi. Czy to jest w porządku, że przysłali mi takie pismo przed
    uprawomocnieniem wyroku. Strasznie mnie to wkurzyło (tym bardziej że
    dług został spłacony). Poręczyciel mało nie dostał zawału mimo, że
    pokazałem mu dodwody wpłaty. Czy przysłanie mi takiego pisma zanim minął
    termin w którym mogę jako strona skorzystać z przysługujacego prawa do
    wniesienia sprzeciwu nie jest przypadkiem próbą wywierania nacisku, czy
    wprowadzenia w błąd. Przecież mniej rozgarniety dłużnik pod taka presją
    może zrezgnować z przysługujacych mu praw? Czy mogę w jakis sposób
    wykorzystać ten fakt przy wnoszeniu sprzeciwu od nakazu w którym będę
    wnosił o zasądzenia kosztów na rzecz powoda?