  • 11. Data: 2005-03-23 20:42:29
    Temat: Re: niechciane reklamy w skrzynce pocztowej
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
    news:opsn3vt3dqiexfap@noir.osiedle.telgam.pl...
    > niech na pomysle 5gr/szt na blokach 8gr/szt na domkach jednorodzinnych
    > plus noszenie paru- lub parunastukilogramow ulotek na plecach (dziennie
    > zdobywalem Kasprowy Wierch po schodach), hmm cholera czemu ja sie fortuny
    > na tym nie dorobilem
    > przez te dwie niedziele miesiecznie

    Niektórym wydaje się, że można. Chociaż z drugiej strony jak na to patrzę to
    powiedzmy roznosząc ulotki w blokach.... załóżmy 10 pięter, na piętrze 4
    mieszkania, 4 klatki w bloku. Jak jest winda to wjedziesz na górę w 1minutę,
    na dół zbiegniesz roznosząc w dwie kolejne. Czyli 3 minuty na klatkę
    (kondychę trzeba wyrabiać ;)) Tak więc jeden blok i tym samym 160ulotek w 12
    minut. Czyli w godzinę zrobisz powiedzmy 4 bloki 160x4=640 ulotek=32zł.
    Całkiem niezła sumka. Czasami trzeba sie bardziej narobić, żeby tyle
    zarobić... Zdecydowanie łatwiej też tak zarobić niż stojąc przy przejściu
    podziemnym i próbując wcisnąć kolejnym znudzonym przechodniom....

    Pozdr
    Onzo

  • 12. Data: 2005-03-23 20:48:19
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Muminos" <kuku@kiku_fiku.pl> napisał w wiadomości
    > (chaos)
    >
    > idz na poczte i napisz (daj im) pismo ze niechcesz (to dziala) skrzynka
    > ogolna

    Od roku mieszkam w nowej kamienicy. Jak się wprowadziłem to na klatce
    schodowej wisiała normalna skrzynka na listy jaka chyba jest we wiekszości
    polskich bloków: listonosz ma klucz, otwiera ją i od tyłu pakuje przesyłki.
    Skrzynka taka wisiała kilka dni i została zamieniona na taką, że każdy może
    coś wrzucić do kazdej przegródki. Ktoś w administracji powiedział że takie
    są wymagania UE. Prawda to czy fałsz?

  • 13. Data: 2005-03-24 11:35:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > na taką, że każdy może coś wrzucić do kazdej przegródki. Ktoś w
    > administracji powiedział że takie są wymagania UE. Prawda to czy

    Niestety prawda.
    Dodaj jeszcze, że z większości tych nowych każdy może także wyjąć

  • 14. Data: 2005-03-24 13:15:52
    Od: poreba <d...@p...com>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> popełnił 24 mar 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:d1u8l6$aof$1@opal.futuro.pl:

    > Niestety prawda.
    > Dodaj jeszcze, że z większości tych nowych każdy może także wyjąć
    A nie wiesz może czy mogę, nawet za extra odpłatnością,
    zlecić poczcie dostarczanie przesyłek do niestandardowej
    (starego wzoru) skrzynki?

    --
    pozdro
    poreba

  • 15. Data: 2005-03-24 15:56:06
    Od: Muminos <kuku@kiku_fiku.pl>

    a tak juz OT
    kupilem sobie dzis nowa :) skrzynke na drzwi (stara nie mial kluczyka)
    wypasik:D z klapeczka nad otworkiem

    ale do rzeczy-
    mieszkam w bloku , taki 4 pietra,- 3 mieszkania nia pietrze

    a ja mam numer 2 , a miejsce w skrzynce zbiorcznej jest od nr. 3 - do konca

    czyli ja , i numer 1 musimy miec na drzwiach-
    i sobie za wlasna kase kupic nowa skrzynke -
    eh- oh-;)

  • 16. Data: 2005-03-24 17:42:11
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Niektórym wydaje sie, ze mozna. Chociaz z drugiej strony jak na to
    > patrze to
    > powiedzmy roznosze ulotki w blokach.... zalózmy 10 pieter, na pietrze 4
    > mieszkania, 4 klatki w bloku.
    widze ze lubisz warianty optymalne, pozwol ze przywroce Cie do
    rzeczywistosci. 10-cio pietrowce stanowia 10 - 15% rejonu, reszta to
    standardowa 4 lub kamienice
    oki idzemy dalej

    > Jak jest winda to wjedziesz na góre w 1minute,
    > na dól zbiegniesz roznoszac w dwie kolejne. Czyli 3 minuty na klatke
    > (kondych? trzeba wyrabiac ;))
    windy jak wiadomo tylko w wiezowcach , ale nawet wtedy trzeba aby ktos
    wpuscil - to zajmuje minute, potem czekasz jescze na winde, wjezdzasz i
    zaczynasz rozkladanie - kazda ulotke trzeba wyciagnac i polozyc. srdenio
    na pieto daje 15 s plus 7 na zejscie ( usredniam bo im bardziej zmeczony
    to idzie dluzej) cp daje s.
    w sumie na klatke dostajemy 242s =4 minuty plus od 30 do minuty na
    przejscie do nastepnej klatki badz bloku
    > Tak wiec jeden blok i tym samym 160ulotek w 12 minut. Czyli w godzin?
    > zrobisz powiedzmy 4 bloki 160x4=640 ulotek=32zl.
    teaz moje -> jeden blok 19 minut, na godzine 3 bloki 160x3=480 ulotek = 24
    zeta
    kurcze optymistycznie to wyglada.

    a teraz przejdzmy to reszty czyli standardowej 4 pietrowca. Minuta na
    wpuszczenie, teraz trzeba sie wspiac z plecakiem z ulotkami na 4 pietro
    ( mozna oczywscie zaryzykowac i plecak zostawic na parterze - ale to nie
    gwaratuje ze jak wrocisz to ciagle tam bedzie) co daje nam 2 minuty. Na
    pietro mamy juz nie 4 lecz 2 lub 3 mieszkania (usredniamy 2,5). czas na
    pieto 10 s plus 7 na zejscie
    klatka plus przejscie do nastepnej daje nam 295s co daje prawie 5 minut
    blok 20 minu CZYLI TYLE SAMO CO WIEZOWIEC, na godzine 3 bloki ->>
    50mieszkan x 3=150 ulotek = 7,50 co wyglada znacznie mnie optymistycznie
    trzykrotnie mniej niz w wiezowcu. kamienic nie bede liczyl.
    po skonczonej pracy trzeba wypelnic formularz co, gdzie, ile. Zajmuje to
    ok godziny
    Dojazd po ulotki do firmy i na teren to godzina lub wiecej. Z powrotem z
    raportem tyle samo. Dodajmy to tego koszty biletow oraz wszechobecny
    podatek. W efekcie wychodzi nam ok 5 zeta za godzine/8h w dniu. Monza
    wiecej pracowac tylko na zajecia w poniedzialek tez trzeba byc przytomny.

    > Calkiem niezla sumka. Czasami trzeba sie bardziej narobic, zeby tyle
    > zarobie... Zdecydowanie latwiej tej tak zarobic niz stojac przy przejsciu
    > podziemnym i próbujac wcisnac kolejnym znudzonym przechodniom....
    policz jescze raz i pomysl czy moze jednak wziasc nastepnym razem ta
    ulotke od stojkowych

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 17. Data: 2005-03-24 18:38:51
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

> [...]
    > przejscie do nastepnej klatki badz bloku
    > teaz moje -> jeden blok 19 minut, na godzine 3 bloki 160x3=480 ulotek = 24

    Na wstępie - te wyliczenia były czysto teoretyczne i wcale nie mówię, że się
    da. Inna sprawa, że jeżeli rzeczywiście na wierzowcu można zarobić 24zł za
    godzinę pracy fizycznej (bo chyba do roznoszenia ulotek nie potrzeba jakichś
    specjalnych zdolności?) to całkiem nieźle.

> [...]
    > 50mieszkan x 3=150 ulotek = 7,50 co wyglada znacznie mnie optymistycznie
    > trzykrotnie mniej niz w wiezowcu. kamienic nie bede liczyl.

    No tak - tu już nie wygląda tak pięknie. Ale chyba trochę przesadzałeś z tym
    czasem bo da się to zrobić szybciej. Z tym, że ile klatek będzie Ci się
    chciało robić szybko....

    > po skonczonej pracy trzeba wypelnic formularz co, gdzie, ile. Zajmuje to
    > ok godziny

    Za każdym razem? To ile tam jest pytań???

    > Dojazd po ulotki do firmy i na teren to godzina lub wiecej. Z powrotem z
    > raportem tyle samo. Dodajmy to tego koszty biletow oraz wszechobecny
    > podatek.

    Tak - może jeszcze napisz, że jako student nie kupujesz biletu miesięcznego.
    Jak będziesz roznosił samochodem to wyjdzie jeszcze więcej. A jak będziesz
    wracał w korku no to już w ogóle nie ma po co z domu wychodzić ;)

> [...]
    > wiecej pracowac tylko na zajecia w poniedzialek tez trzeba byc przytomny.

    > policz jescze raz i pomysl czy moze jednak wziasc nastepnym razem ta

    Jakoś jeszcze niedawno brałem, ale ostatnio to stójkowi robią to w taki
    sposób, że raczej staram sie przedrzeć przez gąszcz rąk i latające wszędzie
    ulotki...
    Ostatecznie zawsze można w McDonaldzie za 5zł/h....

    Pozdr
    Onzo

  • 18. Data: 2005-03-25 08:01:33
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    > idz na poczte i napisz (daj im) pismo ze niechcesz (to dziala) skrzynka
    > ogolna

    na 90% to nie sa druki bezadresowe.
    To zwykle ulotki wkladane (na sile) przez ulotkowiczow.
    Niestety taka dyspozycja nic nie da. Tzn da o tyle, ze listonosz
    Ci nie wlozy ulotki, ale niestety skrzynki to nie wyczysci.

    Sam zlozylem taka dyspozycje i przestawalem dostawc druki bezadresowe,
    (na ogol byly w kopertach, ale bez adresu)
    a mimo to w skrzynce pelno smieci jest :(

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 19. Data: 2005-03-25 08:06:04
    Od: Muminos <kuku@kiku_fiku.pl>

    Janusz napisał(a):

    > na 90% to nie sa druki bezadresowe.
    > To zwykle ulotki wkladane (na sile) przez ulotkowiczow.
    > Niestety taka dyspozycja nic nie da. Tzn da o tyle, ze listonosz
    > Ci nie wlozy ulotki, ale niestety skrzynki to nie wyczysci.

    ale ulotke do skrzynki zbiorczej tylko listonosz wklada

  • 20. Data: 2005-03-25 10:37:09
    Od: "Tadeusz B" <t...@o...pl>

> [...]
    Witam
    Poczta podobno żąda opłaty za taką zachciankę.

    Widzę też inne niekonwencjonalne metody:
    1. Może zbierać wszystkie ulotki dostarczone przez pocztę, najlepiej z
    całego budynku (osiedla) i wrzucać do skrzynek pocztowych
    jako źle dostarczona korespondencja. Poczują problem szukania listów wśród
    śmieci. Zawsze obawiam się straty listu gdy wybieram stos
    makulatury i wyrzucam na miejscu do kosza.
    2. Można wystawić faktury firmom widniejącym na ulotce choćby za sprzątanie
    terenu czy wywiezienie śmieci.

    Pozdrawiam świątecznie

    TB