  • 1. Data: 2005-03-22 23:47:41
    Temat: Pozew przeciwegzekucyjny
    Od: "Artur Stradomski" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam, chce wystąpić z pozwem przeciwegzekucyjnym przeciwko roszczeniom
    rzekomego wierzyciela. Oto sytuacja:
    Wyrok z 2001 roku o niezapłaconą fakturę z końca 1999 (faktura gotówkowa) za
    sprzedaż komisową. Rozliczenia polegały na tym, ze przychodził inkasent co
    dwa tygodnie. Teraz (po prawie 6 latach)przyszedł do mnie komornik z
    wyrokiem i tytułem wykonawczym z klauzulą wykonalności za jedną z tamtych
    faktur. Klauzula jest z 2004 roku. Nigdy nie dostałem z sadu zawiadomienia
    o procesie, wyroku ani klauzuli. Jedyne czym dysponuje to postanowienie o
    wszczeciu egzekucji i własnoręcznie zrobiona kserokopia wyroku na podstawie
    dokumetu bedącego własnością komornika. Pisma wyjaśniające kierowane do sadu
    pozostają bez odpowiedzi a Komornik działa i własnie zabrał mi wpłatę na ZUS
    którą dokonałem za posrednictwem Banku Pocztowego - Konto Giro Składka (czy
    miał do tego prawo - jesli tak to jak mam płacić składki). Wyczytałem, ze
    wyjściem jest powództwo przeciwegzekucyjne ale już nie wyczytałem w jaki
    sposób wygląda ta procedura? Na jakim formularzu się to składa? Jakie są
    koszty? Jakie są skutki złożenia takiego pozwu? Czy złożenie nie powinno
    wstrzymac egzekucji do czasu wyroku sądu? Znalazłem też formularz: "
    Sprzeciw od wyroku zaocznego - Zarzuty od nakazu zapłaty - Sprzeciw od
    nakazu zapłaty" ale wydaje mi się że ten bedzie zły bo tak jak mówie: aby
    złożyć przeciwko czemuś sprzeciw to muszę chyba to coś otrzymać a nic
    oficjalnie z sądu do mnie nie przyszło a od urodzenia zameldowany jestem i
    zamieszkuje pod jednym adresem. Nie ukrywam, że obecnie jestem w dość
    trudnej sytuacji finasowej i nie stac mnie na profesjonalną obsługę prawną,
    dlatego właśnie piszę tutaj.
    Bardzo proszę o pomoc i poradę. Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2005-03-23 18:01:07
    Temat: Re: Pozew przeciwegzekucyjny
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Artur Stradomski napisał(a):
    > Bardzo proszę o pomoc i poradę. Z góry dziękuję

    najpierw udać się do sądu i sprawdzić na jaki adres był doręczany pozew
    i nakaz

    KG

  • 3. Data: 2005-03-23 20:04:30
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > najpierw udać się do sądu i sprawdzić na jaki adres był doręczany pozew
    > i nakaz
    >
    > KG

    przejrzyj konkretnie całe akta twojej sprawy
    potem
    powództwo przeciwegzekucyjne
    + wniosek ozabezpieczenie przez wstrzymanie egzekucji
    + wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych
    + wniosek o ustanowienie adwokata z urzędu

    zasyp kolesiów pismami

    powodzenia

  • 4. Data: 2005-03-23 21:05:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pablio napisał(a):

> [...]
    > + wniosek ozabezpieczenie przez wstrzymanie egzekucji
    > + wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych
    > + wniosek o ustanowienie adwokata z urzędu

    A w tym czasie kolesie już dawno wszystko wyegzekwują.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam