    From: kjw <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nie przyjecie mandatu -> sad grodzki
    Date: Thu, 23 Jan 2003 16:23:59 +0100

    Witam,

    sprawa wydaje sie byc omawiana tysiac razy na liscie ale niestety nie
    znalazlem nic w archiwum
    na temat ktory mnie interesuje.
    Sprawa jest nastepujaca. Odmowilem przyjecia mandatu za wykroczenie
    drogowe ktorego
    nie popelnilem (wyprzedzanie na podwojnych liniach, skrzyzowaniu i nie
    zatrzymanie sie do
    kontroli). Zatrzymal mnie patrol ktory twierdzil ze moj samochow pasuje
    do opisu od ich kolegow
    ktorym to uciekl jakis cwaniak. Fakt pierwszy: w swoich kajecikach mieli
    inny numer rejestracyjny
    podobny do mojego, kolor i marka sie zgadzaly.
    Spisali mnie, spisali na komendzie moje zaznania podajac juz w zeznaniu
    moje dane i samochodu
    (niestety zapomnialem nadmienic o innych numerach w protokole z
    zeznania). Sprawe skierowano do sadu
    grodzkiego. W nastepnym tygodniu mam rozprawe. Wniosek o ukaranie ktory
    otrzymalem wraz
    z zawiadomieniem zawiere bledne dane: numeru rejestracyjnego samochodu,
    mojego numeru pesel
    oraz miasta w adresie mojego zameldowania.
    W zwiazku z powyzszym mam pytania:
    - czy fakt blednie wypelnionego wniosku o ukaranie moze byc podstawa do
    jego odrzucenia?
    - czy sad grodzki ma prawo pytac sie o moje dochody? (oczywiscie
    policjanci nie omieszkali)
    - na czym oprzec linie obrony: bledny wniosek czy "to nie bylem ja, bo
    to nie moje numery rejestracyjne"

    Z gory dziekuje za podpowiedzi, sugestie...

    Pozdr
    Krzysztof